A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    Adresa ANIAR catre MTI - DTR, cu propuneri la proiectul de ordonanta privind transporturile rutiere

    Distribuiţi
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Adresa ANIAR catre MTI - DTR, cu propuneri la proiectul de ordonanta privind transporturile rutiere

    Mesaj  Admin la data de Mier Iun 16, 2010 9:01 am

    Nr.60/15.06.2010

    Catre,
    MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII ,
    DIRECTIA DE TRANSPORT RUTIER

    Va trimitem anexat propunerile ASOCIATIEI NATIONALE A INSTRUCTORILOR AUTO DIN ROMANIA la proiectul ordonantei privind transporturile rutiere, aflat in dezbatere publica pe site-ul www.mt.ro, proiect initiat de dumneavoastra.

    Cu stima,

    Dumitru MARCIULESCU,
    Presedinte ANIAR


    Ultima editare efectuata de catre Admin in Mier Iun 16, 2010 2:49 pm, editata de 3 ori
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Propuneri ANIAR la proiectul ordonantei privind transporturile rutiere

    Mesaj  Admin la data de Mier Iun 16, 2010 9:39 am

    Text proiect act normativ

    Art.6- m) autorizeaza scolile de conducatori auto si controleaza activitatea acestora;

    Amendamente propuse

    Art.6- m*)autorizeaza instructorii de conducere auto atestati si controleaza activitatea acestora;


    Motivatie

    Introducerea alin. respectiv este intemeiata. Este reala.


    Art.48(1)- Transportul rutier de persoane in regim de taxi se poate efectua numai autovehicule agreate in acest sens de catre autoritatea competenta

    Art.48(1)- Transportul rutier de persoane in regim de taxi se poate efectua numai de transportator, care este persoana fizica, asociatie familiala sau persoana juridica, inregistrate la registrul comertului pentru a desfasura activitati de transport cu vehicule rutiere, agreate in acest sens de catre autoritatea competenta

    Este necesara precizarea, „de transportator,.......................”,preluata din Legea nr.38/2003-„Legea taximetriei”pentru a clarifica legalitatea acestora si ilegalitatea „piratilor”.

    Art.62(1)- In sensul prezentei ordonante, persoanele cu functii care concura la siguranta rutiera sunt, managerul de transport al intreprinderii/operatorului de transport rutier, conducatorul auto, consilierul de siguranta pentru transportul rutier al marfurilor periculoase, instructorul de pregatire practica, profesorul de legislatie rutiera.

    Art.62(1)- In sensul prezentei ordonante, persoanele cu functii care concura la siguranta rutiera sunt, managerul de transport al intreprinderii/operatorului de transport rutier, conducatorul auto, consilierul de siguranta pentru transportul rutier al marfurilor periculoase, instructorul de pregatire practica, profesorul de legislatie rutiera si inspectorul de trafic

    Este absolut obligatorie introducerea inspectorului de trafic, insasi din denumirea functiei, rezulta ca isi desfasoara activitatea, in traficul rutier, in mod automat concura la siguranta rutiera si obligatoriu trebuie sa fie „posesor de permis de conducere”.


    CAPITOLUL IX

    Formarea profesionala

    Este necesara introducerea cap. – Formarea profesionala

    SECTIUNEA 1

    Pregatirea si atestarea profesionala a personalului din domeniul transporturilor rutiere

    Art.66
    Art.66 – Pregatirea si atestarea profesionala a personalului din domeniul transporturilor rutiere se realizeaza de centre de pregatire si perfectionare profesionala, care sunt institutii de invatamant publice sau private, constituie legal ca, societati comerciale, asociatii sau fundatii, autorizate de autoritatea competenta.

    Este imperios necesar sa se precizeze, cine realizeaza formarea profesionala, cine poate functiona ca: centre de pregatire si perfectionare profesionala si faptul ca acestea, sunt institutii de invatamant.

    (Art.66-a preluat continutul art.69)- Este prioritara inversarea ordinei care a fost propusa.

    Art.67 – preia continutul art.70.

    Art.68 – isi pastreaza continutul
    Art.69 – preia continutul art.66
    Art.70 – preia continutul art.67


    SECTIUNEA a 2-a

    Scoli de conducatori auto

    SECTIUNEA a 2-a

    Pregatirea persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere

    Este necesara inlocuirea titlului.Toate titlurile contin activitati nu institutii, la fel ca la sectiunea 1, asa este corect si normal.

    Art.71(1)- Pregatirea persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere se realizeaza in scoli de conducatori auto, care functioneaza ca institutii de invatamant publice sau private, constituite legal ca, societati comerciale, asociatii sau fundatii;
    (2) – Scolile de conducatori auto autorizate si instructorii auto autorizati fac parte din cadrul insitutional national de invatamant si din domeniul sigurantei rutiere, care asigura pregatirea persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, in baza programelor de scolarizare si a metodologiei de organizare si desfasurare a cursurilor de pregatire teoretica si practica, aprobate de autoritatea competenta;
    (3) – Scolile de conducatori auto si instructorii auto autorizati, vor putea functiona, obtinand autorizatii de la autoritatea competenta pe baza normelor aprobate prin ordin al ministrului transportului si infrastructurii.

    Este absolut necesara introducerea la alin.(1) a acestor precizari la fel ca si la Sectiunea 1, respectiv la centrele de pregatire si perfectionare profesionala.

    Se clarifica, cine realizeaza pregatirea, cine poate functiona ca, scoli si faptul ca acestea sunt institutii de invatamant

    Nu trebuie facute deosebiri intre centre, scoli si alte institutii de invatamant, care functioneaza sub acelasi regim de constituire legal si constitutional.

    Toate sunt institutii de invatamant ( la scoli, apar grupurile scolare auto, care apartin de invatamantul public), din moment ce isi defasoara activitatea folosind, programe scolare, plan de invatamant, cataloage, materiale didactice, cadre didactice, etc.

    Atat scolile de cond. auto cat si instructorii auto autorizati obtin autorizatii de la autoritatea competenta in baza aceluiasi act normativ.


    Art.72(1) – Pregatirea teoretica si practica a unei persoane in vederea obtinerii obtinerii permisului de conducere sau a unei noi categorii ori subcategorii a acestuia se realizeaza intr-o scoala de conducatori auto autorizata, in conditiile existentei unui contract incheiat intre persoana si scoala respectiva, dupa caz, potrivit dispozitiilor legale.
    (7) – O scoala de conducatori auto poate fi autorizata numai daca, potrivit dispozitiilor legale, persoana desemnata sa conduca activitatea scolii a fost angajata cel putin 3 ani sau a activat cel putin 6 ani ca instructor auto atestat ori ca profesor de legislatie rutiera in cadrul scolilor autorizate sau daca face dovada ca a detinut autorizatie pentru activitatea de pregatire practica ori teoretica a conducatorilor auto eliberata de autoritatea competenta si nu a avut suspendat permisul de conducere si/sau atestatul in ultimii 3 ani.

    Dispare din text cuvantul „numai” intr-o scoala si este necesara precizarea, dupa caz, deoarece persoana poate incheia legal si un contract numai pentru pregatirea practica cu un instructor auto autorizat.

    O scoala de cond. auto pentru a avea un manager bun in pregatirea cursantilor, trebuie sa aiba angajata o persoana desemnata cu experienta profesionala, cel putin egala cu a unui instructor auto atestat, care doreste sa obtina autorizatie de instructor auto.

    Art.73(1)- Scolile de conducatori auto autorizate pot realiza.......................................

    Art.73(1) – Pregatirea practica a persoanei in vederea obtinerii permisului de conducere pentru categoriile A,B, si BE si subcategoriile acestora se poate efectua si de catre un instructor auto, care este persoana fizica inregistrata la oficiul national al registrului comertului, atestat si autorizat de autoritatea competenta, pe baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii, avand incheiat un contract cu scoala de conducatori auto in care persoana a efectuat pregatirea teoretica.
    (3) – Instructorul de pregatire practica autorizat prevazut la alin.(1) poate efectua activitate de pregatire practica a persoanelor, numai pe baza unui contract de prestari sevicii incheiat de instructor cu persoanele respective, in care instructorul are calitatea de prestator de servicii , iar persoanele au calitatea de beneficiari ai respectivelor sevicii, potrivit dispozitiilor legale;
    (4) – Un instructor de pregatire practica poate fi autorizat numai, potrivit dispozitiilor legale, daca are o experienta profesionala ca instructor auto atestat de minimum 2 ani sau daca face dovada ca a detinut autorizatie de pregatire practica pentru activitatea de pregatire practica a conducatorilor auto eliberata de autoritatea competenta si nu a avut suspendat permisul de conducere si/sau atestatul in ultimii 2 ani.

    Este aproximativ acelasi continut prevazut in „Codul Rutier”„Legea circulatiei”, respectiv la art.29,alin.(3) din H.G.nr.1391/2006-Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice

    Instructorul auto autorizat, care este P.F.A. a prestat servicii de pregatire practica persoanelor si nu scolilor, timp de 20 de ani.

    D.p.v.d.legal, scoala ar incasa c/v unei prestatii pe care n-o efectueaza aceasta, ci P.F.A.-ul, ceea ce s-ar incadra la incasarea de foloase necuvenite.

    Instructorul auto autorizat-PFA , are personalitate juridica, independenta fiscala, sistem propriu de impozitare si documente financiar contabile, conform „Codului Fiscal”

    Conditionarea „angajarii 3 ani la o scoala” este ilegala, cum s-a dovedit a fi fost si expresia „cu norma intreaga”introdusa ilegal la presiunea unor „grupuri de interese” si care a fost „ suspendata” si chiar „anulata” de unele instante judecatoresti.

    Pe rol sunt in continuare peste o suta cincizeci de procese in justitie ale instructorilor auto cu MTI.


    CAPITOLUL X

    Control

    SECTIUNEA 1

    Art.86.(1)- Controlul autovehiculelor de transport rutier se efectueaza de catre Inspectoratul de Control Auto, aflat in subordinea MTI, autorizat, potrivit dispozitiilor legale, prin personal desemnat si prin inspectori de trafic, specializati si autorizati, in acest sens.Este momentul infiintarii unui singur „corp de control”, care trebuie sa fie mentionat in asa zisa „lege a transporturilor”

    In cazul controalelor in trafic acestea vor fi efectuate prin echipaje formate numai din inspectori de trafic.
    In trafic nu au ce cauta alte persoane ne avizate - Din MAI doar „politistii rutieri „controleaza

    (4)- Formarea profesionala, examinarea, autorizarea, precum si atributiile si obligatiile inspectorilor de trafic sunt stabilite prin Hotarare a Guvernului.

    Este necesar ca „inspectorii de trafic sa aiba formare, autorizare, pregatire profesionala” cel putin la fel cu a celor pe care ii controleaza.

    Art.87.(1) - Inspectorii de trafic au obligatia de a purta uniforma de serviciu, de a detine asupra lor autorizatie de control pe timpul efectuarii actiunilor de control si de a respeca prevederile legale privind oprirea vehiculelor in trafic.
    (2)- In cazul unui control efectuat in trafic asupra unui vehicul, inspectorii de trafic au dreptul sa controleze, cu acordul conducatorului auto sau al reprezentantilor legali ai institutiei apartinatoare, atat in spatiul destinat conducatorului auto, cat si in spatiul destinat transportului rutier de marfuri si/sau de persoane pentru efectuarea controlului si efectuarea verificarilor care se impun.

    Un organ de control este abilitat, sa efectueze un control doar daca este posesor al unei” autorizatii de control”, nu legitimatie.
    Pentru efecuarea unui control, al unei vizite, etc. intr-un spatiu privat, autovehicul sau cladire, este absolut nevoie de aprobarea proprietarului sau reprezenantului sau legal, este ilegala expresia” are dreptul sa patrunda”.


    Art.88(2) - Prin derogare de la prevederile OUG nr.195/2002 republicata cu modificarile si completarile ulterioare, autovehiculele Inspectoratului de control Auto din subordinea MTI cu care se deplaseza inspectorii de trafic vor fi dotate cu..................................................

    Pentru evitarea „abuzurilor”, care deja au avut loc, facute chiar de unii sefi de agentii, care au iesit la control in trafic cu masinile lor personale.

    Este ilegala expresia „autovehiculele inspectorilor de trafic”.


    Art.89- Sunt supuse controlului, toate vehiculele rutiere care se afla in stare de oprire ori stationare voluntara sau circula..........................................

    Este corect d.p.d.v. legal.

    Art.90 – In cazul .........................
    ......................................................
    , potrivit dispozitiilor legale.
    (4) In cazul efectuarii controlului in trafic.........................................
    ....................................................
    documentelor specifice solicitate de inspectorii de trafic.
    (5)-La efectuarea
    controlului..............................................................................documentelor specifice solicitate de............................

    Este necesara precizarea pentru evitarea „abuzurilor” care ar putea avea loc

    Doar la documentele specifice(transporturilor, activitatilor,autovehiculelor,s.a.), pot avea acces inspectorii de trafic, nu la toate.


    Art.91(1) La efectuarea controlului...................................inspectorii pot controla, numai in prezenta reprezentantilor legali ai unitatilor respective, in timpul programului de lucru..................
    (2) – La efectuarea controlului...................................documentelor specifice, solicitate...............

    Este ilegala expresia „are dreptul sa patrunda”pe proprietatea cuiva.
    Numai cu ordinul Parchetului se poate intra, nu „patrunde” in forta, in interiorul unei proprietati private.

    Art.109 (9) Contravenientul poate contesta procesul verbal de.................. ..........................in termen de ......zile, la.........................................................

    Este necesara aceasta precizare.



    Aceste propuneri au fost facute de, „Confederatia Patronala”
    UNIUNEA NATIONALA A PATRONATULUI ROMAN, prin reprezentantul sau legal, presedintele ASOCIATIEI NATIONALE A INSTRUCTORILOR AUTO DIN ROMANIA - ANIAR,

    care nu este de acord cu :

    -introducerea scolilor de soferi, a instructorilor auto si a profesorilor de legislatie rutiera in „legea transporturilor rutiere”, adica in proiectul prezentei ordonante.
    -cuantumul amenzilor exagerat de mari pentru scolile de soferi si instructorii auto, care sunt tratati la fel ca transportatorii.

    Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari :

    -ce transporta masinile de scoala si instructorii auto, care in momentul instructajului,nu acestia conduc masinile, ci elevii, cursantii ?
    -cat costa o ora de pregatire practica la categoria B ?

    Dumitru MARCIULESCU
    PRESEDINTE ANIAR

      Subiecte similare

      -

      Acum este: Vin Noi 24, 2017 11:29 am