A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    Şcoala Lucian, trasă pe dreapta de... cămătari?

    Distribuiti
    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Şcoala Lucian, trasă pe dreapta de... cămătari?

    Mesaj  Kramer la data de Mar Mai 18, 2010 11:50 am

    Una dintre cele mai importante şcoli de şoferi din Craiova e la un pas de a-şi închide porţile, în urma unei afaceri dubioase pe care ar fi încheiat-o managerul acestei unităţi cu nişte cămătari din localitate.

    Cu vreo două săptămâni în urmă, mai mulţi cursanţi ai Şcolii de şoferi Lucian din Craiova au aflat cu stupoare că nu mai au pe ce să facă pregătirea practică, întrucât unitatea nu mai are maşini de „ŞCOALĂ“. „Unde sunt maşinile?“, au întrebat cursanţii. Cu jumătate de gură, angajaţii şcolii le-au şoptit discret că toate maşinile au fost luate de... cămătari, cărora managerul şcolii, Lucian Sfetcu, nu le-ar fi returnat o mare sumă de bani luată cu împrumut.
    Zeci de elevi ai acestei şcoli nu mai ştiu acum ce să facă. Au achitat integral contravaloarea şcolarizării, fără să primească însă nici un fel de chitanţă sau factură. Au urmat cursul teoretic de legislaţie rutieră şi au început sau urma să înceapă pregătirea practică. Nu mai au însă maşini pe care să facă orele de conducere şi nici nu au cum să-şi recupereze banii, pentru că, pe de-o parte, nu pot dovedi că au achitat taxa, iar pe de alta, nu au cui să ceară restituirea sumelor, pentru că managerul şcolii de şoferi, Lucian Sfetcu, a dispărut. Potrivit unor apropiaţi ai acestuia, ar fi fugit peste hotare, părăsindu-şi soţia şi copilul.

    „Un partener de încredere“

    „Încă de la înfiinţare, Şcoala de şoferi Lucian a reprezentat un partener de încredere pentru cei care doresc să obţină permisul de conducere, aceasta reflectându-se atât în gradul de promovabilitate al elevilor, cât şi în imaginea pe care şi-a creat-o“, stă încă scris pe site-ul şcolii. Tot acolo este menţionat şi parcul auto din dotarea unităţii: „O motocicletă Yamaha, mai multe maşini Fiat Albea, pe care se şcolarizează candidaţii pentru categoria B, un camion MAN pentru categoria C, o remorcă (categoria E) şi un autocar MAN pentru obţinerea permisului categoria D“. Din toate acestea, se pare că şcoala n-ar mai fi rămas nici măcar cu o roată, absolut toate mijloacele de transport fiind luate la ceas de seară, cu vreo două săptămâni în urmă, de nişte cămătari - cel puţin aşa spun, sub protecţia anonimatului, mai mulţi foşti elevi şi instructori ai şcolii menţionate.
    Oficial, însă, până acum nu s-a depus la poliţie nici o plângere sau sesizare cu privire la acţiunea cămătarilor, astfel că, în viziunea oamenilor legii, acest eveniment nici nu există. Iar situaţia e ceva mai încurcată, pentru că majoritatea maşinilor erau luate în leasing, astfel că ele nu aparţineau firmei pe care funcţionează şcoala de şoferi, ci băncii sau societăţii de leasing. Însă nici o bancă sau firmă de leasing nu a sesizat până acum la poliţie dispariţia misterioasă a maşinilor.

    Şcoala se prelungeşte

    Situaţia Şcolii de şoferi Lucian e şi mai delicată în privinţa elevilor. Majoritatea instructorilor au plecat la alte şcoli. La fel au făcut şi o parte din elevi - e vorba de cei care nu achitaseră integral contravaloarea şcolarizării sau cei care s-au împăcat cu ideea pierderii banilor şi vor să termine şcoala de şoferi. Aproximativ 50 de elevi, de la tineri de 18 ani la oameni în vârstă, au rămas însă pe poziţii, pentru că nu pot renunţa la cele şapte-opt sute de lei pe care le-au achitat, bani pentru care unii au muncit o lună sau chiar mai mult pentru a-i câştiga.
    Pentru aceştia, conducerea Autorităţii Rutiere Române şi cei care au mai rămas pe baricade la Şcoala de şoferi Lucian caută o variantă de compromis.
    Se pare că soluţia va fi una la limita legii. Astfel, cei doi instructori care au mai rămas la şcoală ar urma să facă orele de conducere cu aceşti elevi, dar pe maşinile... altei şcoli. Va dura însă aproape şase luni până la terminarea pregătirii practice cu toţi elevii. Cam acesta e timpul pe care-l presupune instruirea a 50 de persoane, a câte 30 de ore de conducere fiecare, în condiţiile în care noile reglementări stabilesc că un instructor nu poate pregăti lunar mai mult de cinci-şase cursanţi.
    Mai rămâne de rezolvat o problemă, deloc minoră: găsirea banilor pentru plata instructorilor şi a combustibilului. Nici un reprezentant al Şcolii de şoferi Lucian nu a fost însă de găsit, pentru a oferi detalii în această privinţă.

    Credeam ca avem niste norme, ma indoiesc ca poti lucra pentru o scoala cu masini de la alte scoli. Sau ma insel? confused

    sursa, http://www.gds.ro/Eveniment/2010-05-18/Scoala+Lucian%2C+trasa+pe+dreapta+de...+camatari%3F

      Acum este: Mier Mar 29, 2017 7:13 am