A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    Nu ne mai trageti pe Dreapta !

    Distribuiţi
    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Nu ne mai trageti pe Dreapta !

    Mesaj  Kramer la data de Mier Apr 21, 2010 11:12 am

    România e o tara de greata, în care se înmultesc rebelii fara cauza. Umbla zmeii nemuritori pe strazi ca la raliu, omorând oameni nevinovati, si nu patesc nimic. O studenta moare pe trecerea de pietoni, un tânar este strivit în masinuta lui ca o jucarie, desi circula „regulamentar“, si câte si mai câte. Iar vinovatii nu patesc nimic, pentru ca functioneaza flagrant mentalitatea grangurelui-cu-parale-si-relatii. Acesti parveniti, tipici pentru ultimii douazeci de ani, sunt niste exemplare ale unei serii groaznic de mari, de brute cu puseuri de nesimtire. Dupa ani de zile de îndoctrinare, lectia a prins. Geme tara de criminali liberi, cu impunitate oferita de bani sau functii, nu de lege si nici de dreptate. Nici macar nu mai conteaza pretul platit, în România capitalista, pe viata unei fiinte umane.

    Paradoxul este total: în ziua în care un coleg de-ai nostri murea nevinovat, strivit de bolidul unui politist de la Sectia 7 Politie din Bucuresti, se tineau la Brasov întâlniri mânate tot de interese, chipurile pentru a opri „carnagiul de pe sosele“. Tot mai multe voci acuza, în ultima vreme, incompetenta instructorilor auto. Când se va face o statistica a accidentelor de circulatie corelata cu politistul care a asistat la examenul auto, vom sti mai bine cine e de vina pe chestiuni de spaga. Si instructorul este problema, dar nu numai el, si nu doar cel independent, ci organul care hotaraste cine trece si cine nu proba traseului. Cum interesul graviteaza în jurul banilor cursantului, motivatia (frumoasa, de altfel), de a opri macelul de pe carosabil este doar un paravan. Pentru banii viitorilor soferi se bat, în momentul actual, trei categorii de instructori auto: scolile de soferi, instructorii auto autorizati (independenti) si instructorii auto-pirati. Asa ca disputa este una apriga, într-un domeniu care începe sa resimta si el efectele crizei economice. Saptamâna trecuta, peste 150 de instructori auto, membri ai Federatiei Nationale a Patronatelor Formatorilor din Transportul Rutier din România (FNPFTRR) s-au reunit la Brasov, în cadrul unui congres national, alaturi de reprezentanti ai Politiei Rutiere, ai Ministerului de Transporturi, ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, ai Autoritatii Rutiere Române, si ai Directiei Generale de Infrastructura si Transport Rutier. Scopul? Înlaturarea instructorilor independenti în virtutea Legii 218/2009, sub pretextul anihilarii „firmelor-capusa.”

    Adrian Cascaval, cu ochii pe Cash

    Conform declaratiilor lui Adrian Cascaval, presedinte al FNPFTRR, în România exista, la ora actuala, aproximativ 1.500 de scoli de soferi autorizate si circa 8.000 de instructori auto autorizati. Dupa estimarile presedintelui FNPFTRR, dintre cei 8.000 de instructori, nici 1.000 nu mai îndeplinesc conditiile cerute, iar daca luam în calcul si cele peste 5.000 de scoli ilegale care functionau la negru anul trecut, avem un soi de vedere de ansamblu asupra modului în care românii devin soferi. Tocmai de aceea, s-a spus, era nevoie de legea sus-numita. La o prima privire, lucrurile sunt mirifice si pur altruiste: prin legea amintita, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2010, se încearca optimizarea functionarii scolilor de soferi, dar si modul de instruire a unui instructor auto. Instructorii auto vor fi selectati în functie de studii (minimum 12 clase) si pe baza unui chestionar auto, dar vor fi si scoliti 120 de ore. Dintre aceste ore de curs, 30 de ore vor fi de conducere, iar unul dintre testele finale va fi si proba practica, care nu era luata în considerare pâna acum. Tot din 2010, scolile de soferi vor fi obligate sa aiba minimum doi instructori si un profesor de legislatie, toti cu norma întreaga. La aceste schimbari se mai adauga si modificarea taxei, astfel, toate unitatile de învatamânt din acest domeniu vor include în cheltuieli si combustibilul. „Taxa de scoala nu va creste, ci va deveni o taxa normala de 30 de ore. Precizez ca exista cazuri în care, în Brasov, unii faceau scoala chiar si cu 150 - 200 de lei. Acesti indivizi semnau, dar nu faceau deloc ore,” a subliniat Adrian Cascaval, presedinte al FNPFTRR.

    Interesul poarta congresul

    Pe scurt, Legea 218/2009 prevede ca „pregatirea teoretica si practica a unei persoane în vederea obtinerii permisului de conducere sau a unei noi categorii ori subcategorii a acestuia se realizeaza numai într-o scoala de conducatori auto autorizata, în conditiile existentei unui contract încheiat între persoana si scoala respectiva“. Sigur ca scolile de soferi sunt bucuroase de vesti, concurenta fiind eliminata: în fond, sunt si ele parte a unui angrenaj politico-administrativ si trebuie sa se bucure de toate privilegiile posibile. Prim-vicepresedintele FNPFTRR, Constantin Cojocaru, nu are nicio problema sa-si arate dintele întreptat împotriva instructorilor care nu activeaza în cadrul unei scoli de soferi: „Toti acesti instructori care au lucrat pâna acum au fost în ilegalitate, pentru ca ei nu au fost autorizati. E adevarat ca s-au înregistrat la Registrul Comertului primind certificate de înregistrare, însa nu au mers pâna la capat si nu si-au scos autorizatie. Nici nu aveau cum, pentru ca ARR le-a zis de la început ca nu le elibereaza nicio autorizatie. Asadar, în ultimii patru ani, ei au functionat ilegal. Aparitia Legii 218/2009 a venit tocmai sa rezolve aceasta problema si le-a interzis sa-si mai desfasoare activitatea. Ei nu mai au drept de lucru începând cu â 16 iunie.“ Situatia suporta, desigur, nuantari, dar vederile monocrome ale interesului obtureaza privirile fostilor politisti, proprietari de scoli de soferi sau ale cârdasiilor politice. Instructorul, luneta si cascheta... de securist

    Pe instructorii independenti nu i-a ascultat nimeni. Asa ca, urmând o mai veche zicala latina, le-am dat cuvântul: „Diferenta dintre un instructor independent si unul angajat este ca independentul efectueaza pregatirea practica pe masina personala, nu pe cea a scolii, ca unul angajat,” spune Catalin Ailincai, instructor pâna mai ieri. Sa îi dau dreptate? Ei, poate ca totusi dumnealui cunoaste ce e aceea o luneta, nu cum a patit o cunostinta: fiind înscrisa la ACR în vederea obtinerii permisului, a constatat ca instructorul sau (neindependent!) nu stiuse pâna atunci ce-i luneta! „Eu, când mi-am luat masina de la Pitesti, îi auzisem pe unii ca vorbeau de luneta, dar m-am gândit ca cine stie ce-o fi, asa ca nevasta-mea mi-a zis: „Da-i încolo de securisti, nu vezi ca numa’ lor le da masini cu luneta?” Carevasazica, aia e luneta, geamul din spate...” s-a dumirit instructorul, nu tocmai tânar, autorizat si cu acte în regula. Episodul nu are niciun strop de „îmbunatatiri” si s-a întâmplat întocmai. Dar, pentru a reveni la nemultumirile „independentilor”: „Am ajuns la concluzia ca singurul control care se doreste este asupra numarului de instructori independenti, nu asupra profesionalismului instructorului, în general. În schimb, nu s-a pus niciodata problema ca, de 30 de ani, nu s-au schimbat conditiile de scolarizare (30 ore de conducere practica), tinând cont ca traficul este poate de 30 de ori mai aglomerat. Nu spune nimeni nimic despre scolile de soferi care au scolarizat si au pretestat persoane inexistente sau care „stimuleaza” instructorul sa „fure” prin salariul mic si prin suma mica oferita instructorului, în care este inclus combustibilul, omului neramânându-i mai nimic, în afara solutiei de a mai „ciupi” din banii de combustibil. Un instructor independent, daca face asa ceva, ramâne fara elevi si îi moare afacerea imediat. În schimb, scoala nu pateste la fel, pentru ca elevii vin la secretariat, sunt atrasi de preturile afisate si nu stiu ca, de fapt, va face, în loc de 100 de minute, numai 80, nu stiu ca, la pretul de 600 de lei cu benzina inclusa, se adauga aproximativ 50 de lei pentru examen, aproximativ 200 de lei pentru fisa de scolarizare si, astfel, pretul scolarizarii sare de 700 de lei. Eu cred ca Legea 218 este un abuz, un instructor independent fiind, la fel de competent ca unul angajat, urmarindu-se îmbogatirea patronilor de scoli de soferi. Daca se vrea profesionalizarea instructorilor, ar trebui ca toti sa fie independenti. Instructorul face scoala, nu invers!”, subliniaza Catalin Ailincai. Asadar, vinovatii fara vina striga: „Nu ne mai trageti pe dreapta!”

    Ecaterina Pavel, sursa http://ghimpele.ro/nou/2009/12/nu-ne-mai-trageti-pe-dreapta/


    Intrebare : de ce A.R.R. a refuzat sa mai elibereze acele autorizatii ? Care este partea noastra de vina ? De ce s-a asteptat 4 ani sa se lamureasca aceasta problema ? Raspunsul se stie, cineva si-a umplut sacul iar criza le-a stricat socotelile asa ca s-au pus pe inchis robinetul. Cornul abundentei a secat cheers .

      Acum este: Sam Iul 22, 2017 2:50 am