A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    INFORMARE(comunicare) la Conferinta de presa organizata la A.C.R.

    Distribuiţi
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    INFORMARE(comunicare) la Conferinta de presa organizata la A.C.R.

    Mesaj  Admin la data de Joi Apr 08, 2010 9:49 am

    I N F O R M A R E(COMUNICARE}


    Buna ziua, multumesc pentru invitatie conducerii A.C.R., domnului presedinte Constantin Niculescu.

    Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania – A.N.I.A.R., este singura organizatie profesionala la nivel national, care apara cu adevarat interesele membrilor sai, instructori auto, profesori de legislatie rutiera si scolilor de soferi unde acestia isi desfasoara activitatea.
    A.N.I.A.R. a fost fondata in anul 2007, este afiliata la Uniunea Nationala a Patronatului Roman – U.N.P.R. din anul 2009 si este in curs de afiliere la Federatia Europeana a Scolilor de Soferi – E.F.A. cu sediul in Germania.
    A.N.I.A.R. are relatii de colaborare cu editurile “National” si “Shik”, care editeaza cele mai bune carti pe tema “legislatiei rutiere”.
    A.N.I.A.R. are relatii de colaborare cu Federatia Operatorilor Romani de Transport – F.O.R.T, cu Institutul de Formare Profesionala din Transportul Rutier – I.F.P.T.R., cu Fundatia “Academia de Transport Intern si International – F.A.T.I.I.- A.R.T.R.I. si cu Automobil Clubul Roman – A.C.R..
    La Bucuresti pe 18 septembrie 2008, A.N.I.A.R. a devenit semnatara a “Cartei Europene a Sigurantei Rutiere”, care este o initiativa a Comisiei Europene de la Parlamentul Europei, de reducere cu 50%, pana in 2010, a numarului de accidente rutiere in Europa, respectiv, salvarea a 25.000 de vieti anual.
    Actiunea cuprinde toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, iar la evenimentul de la Bucuresti a participat dl. Enrico Grillo Pasquarelli de la Comisia Europeana.
    Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin intermediul Consiliului Interministerial de Siguranta Rutiera, si-a propus la acea data, ca obiectiv principal “Ca niciun accident rutier sa nu se mai produca din cauza infrastructurilor si marcajelor proaste”, conform declaratiei ministrului de resort, dl. Ludovic Orban.
    A.N.I.A.R. alaturi de Germanos si Politia Romana, in perioada 1 iulie – 31 august 2008, a desfasurat o campanie de informare a viitorilor soferi din primele 3 scoli de soferi din principalele 6 orase ale tarii: Bucuresti, Constanta, Cluj, Timisoara, Iasi, Craiova, intitulata “Tine-ti viata in propriile maini”.
    In vara anului 2009, alaturi de Germanos, Nokia si Politia Romana campania de informare a viitorilor soferi din primele 3 scoli de soferi din principalele 12 orase ale tarii a continuat, cuprinzand si orasele, Brasov,Galati, Oradea, Pitesti, Sibiu, Buzau.
    Activitatea s-a desfasurat prin prezenarea in cadrul lectiilor de legislatie rutiera, a riscului producerii accidentelor de circulatie in momentul conducerii autovehiculelor, daca se vorbeste la telefonul mobil si prevenirea acestora prin purtarea de catre sofer a sistemului “hands free”(maini libere).
    Actiunea a fost mediatizata in mass – media, prin communicate de presa,
    articole generate in presa locala si centrala, prin interviuri acordate pentru presa scrisa, radio si TV in perioadele respective, au fost distribuite pliante si fly-ere conducatorilor auto in principalele intersectii din orasele unde s-a desfasurat campania respectiva.
    Aceasta initiativa s-a bucurat de un real success, consideram noi ca a avut efectul scontat, adica de reducerea numarului de accidente rutiere si automat de reducerea numarului victimelor omenesti, rezultate in urma acestora.
    Anul acesta 2010, vom continua actiunea noastra, insa aceasta se va extinde atat in randurile scolilor de soferi, al grupurilor scolare auto cat si in randul centrelor de pregatire si perfectionare profesionala din transporturi auto.
    In anul 2009, cand la conducerea Ministerului Educatiei si Cercetarii a revenit doamna Ecaterina Andronescu am facut demersuri pentru respectarea prevederilor OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, unde la art.129.- alin.(2) se dispune “In unitatile de invatamant prescolar, primar si gimnazial obligatoriu se desfasoara cel putin o ora de educatie rutiera pe saptamana, pe parcursul anului scolar”, iar la art. 130.-“ Orele de educatie rutiera din institutiile de invatamant prescolar, primar si gimnazial se desfasoara potrivit programei aprobate prin ordin comun al ministrului Educatiei si Cercetarii si ministrul Administratiei si Internelor, care se publica in M. Of. Al Romaniei Partea I.”
    Demersurile noastre au ramas fara rezultat cu toate ca, exista o prevedere legala in acest sens, care obliga cele 2 ministere aratate mai sus, insa promitem ca vom relua actiunea odata cu instaurarea acalmiei in randurile sistemului de invatamant, atat de bulversat in ultimii 20 de ani.
    Asadar, trebuie introduse inca de pe bancile scolii, educatia si disciplina rutiera.
    Cu cat vom avea pietoni mai disciplinati si educati d.p.v.d. al respectarii legislatiei rutiere, cu atat vom avea mai putine accidente rutiere, tinand cont ca acesti pietoni de varsta scolara vor deveni viitorii conducatori auto, ei vor fi mai pregatiti inca de pe bancile scolii, pentru a respecta regulile impuse de legislatia rutiera.
    Deci, daca acestia vor invata si vor respecta atat ca pietoni cat si conducatori auto legislatia rutiera , cu siguranta vom avea mai putine accidente rutiere si automat, mai putine victime omenesti.
    In Romania, pietonii sunt un motiv serios de ingrijorare, reprezentand 40% din accidentele rutiere mortale, in timp ce media europeana este de 20%.
    Viteza excesiva si traficul mixt(diferite mijloace de transport) contribuie, de asemenea, la cresterea numarului de accidente rutiere, de decese sau raniri.
    In ceea ce priveste parcul auto national invechit si care are o contributie negativa la producerea accidentelor rutiere, trebuie sa subliniem ca din acest punct de vedere programul “rabla” initiat, sustinut si finantat de guvern este benefic sigurantei rutiere si reducerii numarului de accidente.
    Insa, ce ne facem cu infrastructura rutiera, cu drumurile, cu toate promisiunile guvernului si ale altor institutii abilitate ale statului , aceasta inca lasa de dorit.
    Avem cea mai proasta infrastructura rutiera din Europa, de asemenea ne situam pe primul loc in Europa cu cel mai mare numar de accidente rutiere si victime omenesti.
    Am participat la o Conferinta internationala a instructorilor auto si a scolilor de soferi in Ungaria, la Budapesta unde i-am intrebat pe colegii maghiari, cum au reusit sa construiasca intr-un timp relativ scurt cele 5 autostrazi in ultimii ani.
    Raspunsul a fost ca au primit bani de la Uniunea Europeana pentru 4
    Autostrazi, iar ei au construit 5 autostrazi.
    Din cate am auzit si Romania a primit ceva bani de la Uniunea Europeana, insa nu a terminat nici cel putin o autostrada, probabil este o chestiune de mentalitate, de educatie, de civilizatie, de cinste si corectitudine.
    Infrastructura este precara atat in interiorul localitatilor urbane sau rurale cat si in exteriorul acestora la toate nivelurile drumurilor publice: autostrazi, drumuri nationale, judetene, iar drumurile expres inca se lasa asteptate.
    Un rol deosebit de important in educarea si disciplinarea, atat a pietonilor cat si a conducatorilor auto il are politia in general, dar in mod deosebit politia rutiera, care in ultimii 20 de ani a cam rarit efectivele, cu toate ca parcul auto a crescut foarte mult.
    Am inteles, ca nu ar avea personal suficient, insa se naste intrebarea : care este cauza ?
    Sau daca nu are personal suficient, atunci pe cel existent de ce in foloseste in alte domenii, unde ar putea folosi lucratori civili, asa cum este ”examinarea”
    persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere.
    Romania este singura tara din Europa, unde examenul de sofer se sustine cu politist in uniforma, in toate celelalte tari, acesta se sustine cu lucratori civili, care apartin institutiilor publice civile: ministerul transporturilor sau prefecturilor.
    Avem o slaba organizare in cadrul ministerului de interne, s-a investit sume colosale in monitorizarea video a DN 1, care nu functioneaza, in cumpararea vestitelor Loganuri cu sume imense iar mai nou cele 150 de Loganuri cu aparatura radar ultramoderna, iar rezultatele intarzie sa apara.
    Ar trebui sa ne inspiram de la tarile Uniunii Europene, unde politistii nu prea sunt vazuti, insa in caz de o incalcare a unei reguli de circulatie, acestia apar instantaneu.
    Politistii ar trebui sa activeze si ca “organe de indrumare”, acest rol a cam disparut de multa vreme, acestia jucand numai rolul de control si de sanctionare, atunci cand rareori sunt vazuti pe drumurile publice.
    In concluzie, politistii rutieri asa cum rezulta si din denumirea lor ar trebui sa fie la vedere pe drumurile publice, sa joace rol de “preventie” si cu siguranta numarul accidenelor de circulatie si victimelor acestora ar scadea substantial.
    In ultima vreme am constatat personal, ca se cam “calca pe picioare”, in Bucuresti cel putin, jandarmeria, politia de sector, politia comunitara si mai putin politia rutiera, care ar trebui sa fie prezenta cu preponderenta.
    Un rol foarte important in formarea viitorilor conducatori auto il au instructorii auto, profesorii de legislatie rutiera, scolile de soferi si centrele de pregatire si perfectionare profesionala.
    In ultima vreme s-au luat masuri mai severe, prin aparitia unor noi acte normative in acest domeniu si speram sa-si produca efectul scontat.
    De asemenea, s-a facut o “propaganda mincinoasa”, cautand sa se atribuie in totalitate vina “carnagiilor” de pe sosele din Romania, instructorilor auto, ceea ce nu corespunde realitatii, deoarece, instructorul auto este cel care il invata “primii pasi in viata cu automobilul” pe cursant, il pregateste numai d.p.d.v. practic in conducerea automobilului, nu este cel care “examineaza”, declara “admis” sau elibereaza permisul de conducere unui viitor sofer.
    Pentru elucidarea acestei probleme, a se vedea cazurile: Arges, Covasna, Bacau, Cluj, s.a., in care nu sunt implicati instructori auto, ci unii patroni de scoli de soferi in “combinatie” cu “examinatori”, politisti.
    Avand in vedere toti factorii implicati in desfasurarea circulatiei rutiere in bune conditii, consider ca sta in putinta noastra, ca institutii publice, ca organizatii profesionale neguvernamentale, ca participanti la trafic, sa ne implicam mai mult si sa contribuim pe masura posibilitatilor fiecaruia, la reducerea numarului mare de accidente rutiere si a victimelor rezultate in urma acestora.

    Va multumesc pentru atentia acordata.
    Dumitru MARCIULESCU,
    Presedinte ANIAR

    Aceasta informare(comunicare) a fost prezentata de mine in data de 7 aprilie 2010, la Simpozionul National "ACCIDENTUL RUTIER SI IMPLICATIILE SALE SOCIO-ECONOMICE", organizat de Automobil Clubul Roman, in cadrul actiunilor dedicate "Deceniului Mondial al Sigurantei Rutiere 2011 - 2020" lansat de Organizatia Natiunilor Unite in 2 martie 2010, eveniment care a avut loc in saloanele Clubului Diplomatic Bucuresti.

      Acum este: Mier Sept 20, 2017 6:25 pm