A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    COMUNICAT DE PRESA A.N.I.A.R. Bucuresti, 27 martie 2010

    Distribuiti
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    COMUNICAT DE PRESA A.N.I.A.R. Bucuresti, 27 martie 2010

    Mesaj  Admin la data de Dum Mar 28, 2010 7:19 am

    ASOCIATIA NATIONALA A INSTRUCTORILOR AUTO DIN ROMANIA
    Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Bl.XI/5, Sc.B, Et.1, Ap.26, Sector 1, Bucuresti
    Tel: 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com

    Bucuresti, 27 martie 2010

    Comunicat de presa


    Abuzurile grave ale conducerii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii au continuat joi 25 martie 2010, cind a fost pus pe masa Comisiei de dialog social si avizat proiectul de O.U.G. privind unele masuri pentru intarirea controlului in scopul combaterii transporturilor ilicite de persoane, fara respectarea prevederilor legale”.
    Conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, ignora prevederile legale facand abuzuri grave, introducand pe ordinea de zi a C.D.S. si avizand proiectul de O.U.G., promis de prim-ministru Emil Boc C.O.T.A.R.-ului, o asa zisa “confederatie a transportatorilor” recent infiintata, care a facut presiune asupra guvernului in urma cu 10 zile.
    Aceasta “confederatie patronala” reprezinta un “grup de interese” restrans al unor firme personale al celor care se erijeaza in reprezentantii acesteia, cel putin pe linia scolilor de soferi, care scoli desi nu au nicio legatura cu transportatorii rutieri se doreste introducerea lor intr-o lege a transportatorilor.
    Conform Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in autoritatile publice, orice proiect de act normativ respecta unele termene legale stabilite, respectiv sa fie anuntat cu cel putin 30 de zile inainte de supunerea dezbaterii publice si avizare, afisarea pe site-ul initiatorului timp de 10 zile, perioada in care se primesc propuneri de la persoanele fizice si juridice interesate, care sa fie communicate partenerilor de dialog social, cu cel putin 4 zile inainte de prezentarea in C.D.S.
    In ziua de 25 martie 2010, ora 10.00, cand a inceput sedinta C.D.S., subsemnatul, membru titular in C.D.S.- M.T.I. inca nu primisem proiectul respectiv, urmand sa-l primesc exact in momentul punerii in discutie, bineinteles, ca am acordat un vot negativ, deoarece contine anumite prevederi ilegale.
    La punctul I. O.U.G. nr.109/2005 privind pransporturile rutiere (unde eronat au fost introduse scolile de soferi) se modifica si se completeaza:
    2. La alineatul (4) al art. 48-14 s-a introdus “instructorul de pregatire practica, poate fi autorizat numai daca a fost angajat cel putin 3 ani cu norma intreaga sau a activat cel putin 6 ani ca instructor auto atestat, in cadrul scolilor autorizate…..”
    In momentul de fata se executa de catre M.T.I. sentinta civila, definitiva nr. 275/17.12.2010 a Curtii de Apel Ploiesti, care a suspendat prevederile dispozitiilor art.4, lit.”g”(3 ani activat ca angajat cu norma intreaga) si art.6. lit.”f” din O.M.T.I. nr.1019/2009, care reprezinta “normele” Legii nr.218/2009, care a modificat si completat O.U.G.nr.74/2008 si aceasta la randul ei O.U.G. nr.109/2005.
    Curtea de Apel Prahova a inaintat dosarul respectiv la Curtea Constitutionala pentru anularea din Legea nr.218/2009 a “celor 3 ani activat ca angajat cu norma intreaga”, prevedere introdusa la Comisia pentru industrii si sevicii din Camera Deputatilor de deputatii Aurelia Vasile si Cornel Pieptea, ajutati de fostul deputat Ioan Bivolaru, acum consilier in aceeasi comisie, care reprezinta “oamenii” M.T.I. si a “grupului de interese”, aratat mai sus.
    Conditionarea “celor 3 ani angajat cu norma intreaga”, incalca prevederile Legii nr.200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificarilor profesionale pentru profesiile reglementate din Romania, unde la art.18 se precizeaza, ca “experienta profesionala nu poate depasi 2 ani”.
    De asemenea, incalca si prevederile Codului Muncii aprobat prin Legea nr.53/2003, care nu impune obligativitatea angajarii cu “norma intreaga”, existind posibilitatea angajarii cu timp partial.
    4. La art 57-4 s-a introdus un nou alineat (1-1) care stabileste un cuantum al amenzii “de la 10.000 lei la 15.000 de lei, pentru persoana fizica sau juridica, care…”
    Stabilirea unui astfel cuantum este insuportabil intr-un stat de drept cum se pretinde a fi Romania, intr-o perioada de recesiune financiara si nu se justifica, pentru “autorizatie suspendata, anulata, retrasa, expirata sau declarata pierduta, dupa caz.”
    5. La art. 62 s-a introdus un nou alineat (1-1), care “suspenda dreptul de utilizare a autovehiculului prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare.”
    6. La alineatele 2,3 si 4 ale art. 62 se modifica astfel:
    (3) Placutele de inmatriculare impreuna cu certificatul de inmatriculare ……. se suspenda pe o perioada de 6 luni….”
    La cele doua puncte (5 si 6) prin introducerea prevederilor respective se incalca dreptul de proprietate si folosinta al unor bunuri, in cazul de fata vehiculul (masina) proprietate privata al unei persoane fizice (instructor auto autorizat), care este proprietatea intregii familii si care in afara programului de instruire, trebuie sa beneficieze de folosinta acestuia toti membrii familiei.
    Consideram, ca interzicerea dreptului de folosinta timp de 6 luni a unei masini proprietate privata, pentru care proprietarul a platit taxe, impozite si asigurari anuale este o masura antidemocratica, anticonstitutionala, deci ilegala.
    De asemenea, M.T.I. prin Autoritatea Rutiera Romana incalca prevederile O.U.G. nr.44/2008, care reglementeaza inregistrarea si autorizarea persoanelor fizice autorizate – P.F.A., nepermitind instructorilor auto autorizati, care au independenta fiscala, evidenta si documente contabile proprii, si isi desfasoara activitatea, platind impozite conform Codului Fiscal, sa incaseze c/v prestatiei de pregatire practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere.
    Aceasta interzicere este tot “manevra” asa ziselor “grupuri de interese”in “combinatie” cu M.T.I.-A.R.R., sa incaseze scolile de soferi ale acestora sumele, ce se cuvin instructorilor auto autorizati, deci este o “inginerie financiara”.
    M.T.I.-A.R.R. intervine in relatile contractuale dintre doua entitati juridice, care contracte sunt confidentiale, incalcand prevederile legale in vigoare.
    Avand in vedere, “abuzurile” aratate si “nemultumirile” membrilor sai, A.N.I.A.R. va solicita Primariei Capitalei organizarea unei “manifestatii de protest” in perioada 22-27 aprilie a.c., alaturandu-se astfel, protestului initiat si anuntat de F.O.R.T. si impreuna sa nu cedam “grupurilor de interese”.
    Pe data de 22 aprilie a.c. se vor alatura miilor de camioane, microbuze, autocare, taxiuri ale membrilor F.O.R.T. si 2000 de masini de “SCOALA”, autoturisme, autobuze si camioane, apartinand membrilor A.N.I.A.R. din toata tara, care se vor deplasa pe itinerarul stabilit, catre Piata Victoriei, avand acelasi scop comun de a face curatenie cu sprijinul guvernului in “mafia” “grupurilor de interese” din transporturile rutiere si scolile de soferi din Romania.
    Dumitru MARCIULESCU
    Presedinte A.N.I.A.R.

      Subiecte similare

      -

      Acum este: Dum Mai 28, 2017 12:20 pm