A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Distribuiţi
    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  Kramer la data de Joi Mar 25, 2010 2:56 pm

    Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane
    25.03.2010



    Guvernul României a aprobat, în şedinţa de Guvern de ieri, Ordonanţă de Urgenţă privind unele măsuri pentru întărirea controlului în scopul combaterii transporturilor ilicite de persoane.
    "Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a sesizat autorităţile faţă de transporturile ilicite de persoane care au efect asupra persoanelor, a agenţilor economici autorizaţi şi a bugetului de stat prin neplata taxelor şi impozitelor. Împreună cu reprezentanţii ministerelor de resort au participat la realizarea acestui Act normativ care are menirea de a reglementa piaţa transportului de persoane din România", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
    Potrivit unui comunicat de presă emis de confederaţie, prin Ordonanţa de Urgenţă se urmăreşte combaterea fraudei fiscale şi a altor activităţi ilicite în domeniul transportului de persoane; completarea cadrului legal referitor la constatarea contravenţiilor şi introducerea unor sancţiuni contravenţionale; creşterea siguranţei cetăţenilor şi a calităţii serviciilor de transport oferite acestora; garantarea unui mediu de afaceri concurenţial în domeniul transportului de persoane; întărirea regulilor de disciplină a efectuării activităţilor de transport de persoane; completarea cadrului legal ce reglementează desfăşurarea activităţii şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto autorizaţi.
    C.P.

    sursa,http://www.bursa.ro/on-line/?s=macroeconomie&articol=79517

    Deci se lucreaza intens in "cosmetizarea" activitatii de instructor auto.

    "Podul de piatra, s-a daramat
    A venit apa si l-a luat cheers .....restul il stiti lol! .

    marinelfir

    Mesaje : 1
    Puncte : 1
    Data de inscriere : 29/03/2010

    Ordonanta s-a aprobat

    Mesaj  marinelfir la data de Lun Apr 12, 2010 2:47 pm

    Mai multe detalii pe www.mediafax.ro sau www.gov.ro.

    alx75

    Mesaje : 3
    Puncte : 3
    Data de inscriere : 26/03/2010

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  alx75 la data de Lun Apr 12, 2010 8:13 pm

    pana la urma cum a ramas care sunt normele de autorizare pentru instructori,sunt cele din ordonanta care s-a discutat la 31.03.2010 3 ani cu norma intreaga sau 6 ani in alte conditii?
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  Admin la data de Mar Apr 13, 2010 1:37 am

    Stimati colegi,
    Guvernul a aprobat oug pentru combaterea practicilor ilicite in transportul de persoane si marfuri, in sedinta de luni 12.04.2010, cu mici modificari, aproape insesizabile fata de proiectul initial.
    In cateva zile va apare in M.Of. si va intra in vigoare, astfel ea va modifica in ceea ce ne priveste oug nr.109/2005, modificata si completata prin legea nr.102/2006, apoi oug nr. 74/2008 si legea 218/2009.
    Va urma, sa se modifice si OMTI nr. 1019/2009, care sa cuprinda aceste modificari si completari.
    Dupa cum ati vazut ANIAR a fost singura organizatie profesionala din breasla noastra, care a facut demersuri pentru modificarea proiectului
    initial, insa din pacate nu a reusit foarte multe din cauza "mafiei" si "grupurilor de interese".
    Nu s-a reusit nici in problema "incasarii de PFA" a c/v prestatiei practice, raspunsurile primite de la MFP sunt negative.
    Singura solutie de rezolvare a "nemultumirilor" noastre
    ramane "manifestatia de protest" din 22 aprilie 2010, alaturi de alte organizatii, bineinteles numai daca aveti aceste nemultumiri, daca nu, stati acasa si priviti la TV.
    EU astept propunerile si comentariile d-voastra.
    Cu stima,
    Dumitru MARCIULESCU
    Presedinte ANIAR

    andrei

    Mesaje : 8
    Puncte : 8
    Data de inscriere : 13/04/2010

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  andrei la data de Mar Apr 13, 2010 7:43 am

    Nu s-a reusit nici in problema "incasarii de PFA" a c/v prestatiei practice, raspunsurile primite de la MFP sunt negative.

    Nu inteleg partea asta: nu s-a reusit de catre cine?
    Si care sunt raspunsurile de la MFP? Poate le postati pe forum.
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  Admin la data de Mar Apr 13, 2010 2:20 pm

    Domnule Andrei si dragi colegi,
    Nu va limitati numai la, a citi doar "aici" cititi "tot" ce este postat si in alte locuri.
    ANIAR a facut demersuri la "institutiile abilitate ale statului" pentru incasarea de catre PFA a c/v prestatiei facute de aceasta cursantului, pentru pregatirea practica, asa cum a facut-o in ultimii 20 de ani.
    In ultima vreme, ARR a obligat si obliga Scolile de soferi, sa incaseze respectiva c/v,iar PFA le interzice aceasta incasare.
    Din ce judet sunteti ?
    La dvs. in judet nu se intampla asta ?
    Este adevarat, ca in urma cu 2 saptamani mai erau cateva judete, inca "neafectate" de aceasta problema, dar in final, veti vedea, ca in toate judetele va fi la fel, adica vor incasa scolile de soferi, banii.
    ARR a primit de la Camera Deputatilor o "hartie" in acest sens si a trimis-o la toate agentiile ARR judetene.
    ANIAR, a primit raspunsuri "negative" in acest sens de la MFP, mai asteptam unul de la MJ, dar fara sperante prea mari.
    Raspunsurile nu le pot posta, ca nu permite forumul sa postez documente "scanate", raspunsurile le-am primit prin posta si ar trebui sa le scanez.
    Cred, ca am reusit sa ma fac inteles.
    Insa aceasta "incasare" afecteaza circa 1800-2000 de PFA din toata tara si nu cred, ca trebuie sa stam cu mainile in san.
    ANIAR este singura organizatie profesionala, care s-a implicat si se implica dupa cum vedeti, insa trebuie sa ne implicam cu totii.
    Va asteptam alaturi de noi, pentru ca asa cum suna "motto-ul" nostru "Numai impreuna vom reusi" !
    Cu stima,
    Dumitru MARCIULESCU
    Presedinte ANIAR

    andrei

    Mesaje : 8
    Puncte : 8
    Data de inscriere : 13/04/2010

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  andrei la data de Mar Apr 13, 2010 3:01 pm

    ARR a primit de la Camera Deputatilor o "hartie" in acest sens si a trimis-o la toate agentiile ARR judetene.
    ANIAR, a primit raspunsuri "negative" in acest sens de la MFP, mai asteptam unul de la MJ, dar fara sperante prea mari.


    Stiu ca ARR doreste ca banii sa se plateasca la scoala si scoala sa remunereze PFA, stiu si de hartia de la Parlament catre ARR dar totusi nu inteleg ceva: (iertati-ma, poate sunt prost, dar nu inteleg)
    ANIAR a primit raspunsuri "negative" de la MF
    Negative pentru cine?
    Negative pentru PFA, in sensul ca ARR are dreptate si ca banii trebuie platiti la scoala sau negative pentru ARR, in sensul ca PFA are dreptul sa incaseze contravaloarea prestatiei sale direct de la cursant?
    Pentru ca daca MFP zice ca PFA poate incasa banii, inseamna ca asa este, pentru ca MT si ARR nu au ca atributii astfel de aspecte de ordin comercial-fiscal.
    Daca sunteti amabil sa-mi lamuriti problema asta, ar fi minunat.
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  Admin la data de Mier Apr 14, 2010 6:44 am

    Stimati colegi,
    A aparut M.Of. nr. 0234 din 13 aprilie 2010, care cuprinde OUG nr. 34 din 12 aprilie 2010 privind unele masuri pentru intarirea controlului in scopul combaterii transporturilor ilicite de marfuri si de persoane.
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  Admin la data de Mier Apr 14, 2010 7:56 am

    Domnule Andrei,
    Raspunsurile sunt negative pentru PFA.
    Daca ati studiat cu atentie documentele ANIAR trimise la "institutiile abilitate ale statului", eu a solicitat si sustinut ca "incasarea" sa se faca de PFA, eu insami fiind PFA.
    In legea nr.218/2009, scrie ca PFA incheie contractul de prestari servicii cu scoala autorizata de autoritatea competenta.
    Toti spun ca OMTI nr.1019/2009 este un act normativ emis de MTI si ca "problema" trebuie rezolvata cu MTI.
    Conducerea MTI - ARR sustine, ca asa cum rezulta din anexa 5 a "ordinului" la art.3 "incasarea" se face de scoala, deoarece "numai aceasta" incheie contractul de scolarizare cu persoana solicitanta, iar PFA incheie contractul de prestari servicii cu "scoala" si ca "aceasta" trebuie sa-i achite c/v prestatiei, PFA - ului.
    Prevalandu-se de aceste "prevederi", ARR -ul a trimis in judete "circulare" ca agentiile ARR sa controleze scolile si ca "acestea" sa inheie contracte cu PFA-urile in conditiile stabilite de "ordin", adica la dosarul arhivat al cursantului sa se afle "documentul de plata" emis de scoala nu si de PFA.
    PFA-ul emite document de plata pe numele S.C.(scolii) nu a cursantului.
    Dupa cum ati observat EU am facut tot posibilul sa rezolv aceasta problema, insa este foarte greu pentru ca la mijloc este "mafia", adica "grupurile de interese", care ati vazut ce au realizat, au facut posibila aparitia OUG nr.34 12.04.2010.
    ANIAR este singura organizatie profesionala la nivel national, care s-a implicat si se implica.
    Ati mai auzit sau vazut documente ale altor "organizatii" implicate in rezolvarea problemelor noastre ?
    Este foarte greu daca nu ai sustinere.
    E trist, dar este adevarat.
    Cu stima,
    Dumitru MARCIULESCU
    Presedinte ANIAR

    saiz

    Mesaje : 8
    Puncte : 8
    Data de inscriere : 13/03/2010

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  saiz la data de Mier Apr 14, 2010 10:44 am

    M. Of. 234 / 13 aprilie 2010, Monitorul Oficial 234/2010

    Guvernul Romaniei,
    Ordonanta de urgenta nr. 34 din 12 aprilie 2010 privind unele masuri pentru intarirea controlului in scopul combaterii transporturilor ilicite de marfuri si de persoane.

    OUG 34/2010 privind unele masuri pentru intarirea controlului in scopul combaterii transporturilor ilicite de marfuri si de persoane.
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 234 din 13 aprilie 2010.
    Avand in vedere constatarile autoritatilor abilitate si sesizarile partenerilor sociali privind existenta unor practici ilicite in activitatile de transport rutier de persoane, transport in regim de taxi si in regim de inchiriere, in prestarea serviciilor de transport public local, precum si in activitatea de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere auto, faptul ca in legislatia specifica din domeniile enumerate nu exista mecanisme eficiente care sa descurajeze aceste practici, ajungandu-se la o diversificare a formelor de realizare a acestor fapte ilicite,
    avand in vedere ca mentinerea starii de fapt constatate afecteaza profund societatea romaneasca si pe cetatenii acesteia, prin perpetuarea unor practici care au consecinte negative asupra sigurantei si calitatii vietii populatiei, calitatii serviciilor oferite de operatorii si transportatorii rutieri, mediului concurential ori care au un impact negativ asupra bugetului de stat,prin diminuarea veniturilor incasate ca urmare a neplatii taxelor si impozitelor aferente activitatilor de transport de persoane, ce sunt desfasurate in afara cadrului legal in vigoare, tinand seama de faptul ca situatia ActuaLa reclama o interventie imediata pentru:

    Intarirea si perfectionarea instrumentelor legale de combatere a fraudei fiscale si a altor activitati ilicite in domeniile vizate, inclusiv prin stabilirea unor sanctiuni contraventionale avand un puternic caracter disuasiv, de natura a face interventia imediata a organelor abilitate mai eficienta; cresterea sigurantei cetatenilor si a calitatii serviciilor de transport
    oferite acestora; garantarea unui mediu de afaceri concurential in domeniile de referinta;
    intarirea regulilor de disciplina a efectuarii activitatilor de transport de persoane; completarea cadrului legal ce reglementeaza desfasurarea activitatii scolilor de conducatori auto si a instructorilor auto autorizati, in considerarea faptului ca toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,in Temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. I
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 655 din 22 iulie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 102/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La articolul 48^13, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 48^13
    (1) Pregatirea teoretica si practica a unei persoane in vederea obtinerii permisului de conducere sau a unei noi categorii ori subcategorii a acestuia se
    realizeaza numai intr-o scoala de conducatori auto autorizata, in conditiile existentei unui contract incheiat intre persoana si scoala respectiva, potrivit dispozitiilor legale."

    2. La articolul 48^13, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
    "(5) Activitatile scolii de conducatori auto realizate in vederea obtinerii permisului de conducere sau a unei noi categorii ori subcategorii a acestuia, cu exceptia activitatii de pregatire practica, se desfasoara numai in locatiile pentru care a fost obtinuta autorizatie de scoala de conducatori auto."


    3. La articolul 48^14, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Instructorul de pregatire practica prevazut la alin. (1) poate fi autorizat numai daca, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, a fost angajat cel putin 3 ani cu norma intreaga sau a activat cel putin 6 ani ca instructor auto atestat in cadrul scolilor autorizate sau daca face dovada ca a detinut autorizatie pentru activitatea de pregatire practica a conducatorilor auto
    eliberata de autoritatea competenta si nu a avut suspendat permisul de conducere si/sau atestatul in ultimii 3 ani."

    4. La articolul 57^2, dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul cuprins:
    "g) efectuarea activitatii de pregatire practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, fara a detine autorizatie de scoala de conducatori auto sau autorizatie de instructor auto ori care are autorizatia suspendata, anulata sau cu valabilitate depasita, dupa caz."

    5. La articolul 57^4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Contraventia prevazuta la art. 57^2 lit. g) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 de lei."

    6. La articolul 62, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul(1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) In cazul utilizarii unui autovehicul pentru pregatirea practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, fara a detine autorizatie de scoala de conducatori auto sau autorizatie de instructor auto, se suspenda dreptul de utilizare a autovehiculului prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicandu-se si sanctiunea
    contraventionala corespunzatoare."

    7. La articolul 62, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Inspectorii de trafic, precum si ofiterii si/sau agentii de politie din cadrul Politiei Romane care au calitatea de politisti rutieri au dreptul sa retina documentele prevazute la alin. (1) si (1^1), daca acestea au valabilitatea depasita sau nu sunt conforme cu transportul efectuat, precum si placutele de inmatriculare impreuna cu certificatul de inmatriculare.
    (3) Placutele de inmatriculare impreuna cu certificatul de inmatriculare si o copie a proceselor-verbale de constatare a contraventiei si de retinere a placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare se predauinspectoratului judetean de politie, respectiv Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti, care notifica detinatorului autovehiculului faptul ca
    suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului prin retinereacertificatului de inmatriculare si a placutelor de inmatriculare inceteaza la 6 luni de la data procesului-verbal de retinere a acestora. Suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului inceteaza, iar placutele de inmatriculare si certificatele de inmatriculare se restituie, la cerere, daca se face dovada
    achitarii amenzii."

    8. La articolul 62, alineatul (4) se abroga.

    Art. II
    Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 45 din 28 ianuarie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La articolul 20, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(7) Se interzice stationarea taxiurilor in vederea efectuarii de transport rutier public de persoane, in regim de taxi, in alta localitate decat localitatea de autorizare."

    2. La articolul 36, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul
    (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Se interzice amplasarea fara drept pe/in interiorul autovehiculului a insemnelor si accesoriilor specifice taximetrelor autorizate sau autovehiculelor autorizate in regim de inchiriere."

    3. La articolul 55 punctul 1, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "a) aplicabila taximetristilor pentru nerespectarea prevederilor art. 22 si art. 52 alin. (3) lit. a), c), e), f), j), k), o), u) si x);".

    4. La articolul 55 punctul 2, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
    "c) aplicabila taximetristilor sau interpusilor acestora care abordeaza clientii in interiorul aeroportului, potrivit prevederilor art. 24^1 alin. (3)."

    5. La articolul 55 punctul 3, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "a) aplicabila taximetristilor pentru interventii asupra componentelor aparatului de taxat, in scopul majorarii pretului transportului sau neincluderii unor venituri realizate in memoria fiscala, precum si pentru nerespectarea prevederilor art. 20 alin. (7), art. 25 alin. (6) si (7) si art. 52 alin. (3) lit. g), p), r), s) si v), precum si transportatorilor in regim de inchiriere pentru nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (6) si (7);".

    6. La articolul 55 punctul 3, dupa litera e) se introduc doua noi litere, literele f) si g), cu urmatorul cuprins:
    "f) aplicabila conducatorilor auto pentru nerespectarea prevederilor art. 36 alin. (3);
    g) aplicabila pentru efectuarea de transport public de persoane cu un autoturism, fara respectarea prevederilor art. 7 si 8."
    7. Dupa articolul 58 se introduce un nou articol, articolul 58^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 58^1 (1) In cazul utilizarii pentru transport public de persoane a unui autoturism, fara a se detine autorizatie de transport in regim de taxi sau autorizatie de transport in regim de inchiriere, se suspenda dreptul de utilizare a autoturismului prin retinerea de catre ofiterii si/sau agentii de politie din cadrul Politiei Romane care au calitatea de politisti rutieri a placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare.
    (2) Ofiterii si/sau agentii de politie din cadrul Politiei Romane care au calitatea de politisti rutieri au dreptul sa retina placutele de inmatriculare, precum si documentele prevazute la alin. (1), daca acestea au valabilitatea depasita sau nu sunt conforme cu transportul efectuat.
    (3) Placutele de inmatriculare impreuna cu certificatul de inmatriculare si o copie a proceselor-verbale de constatare a contraventiei si de retinere a placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare se predau inspectoratului judetean de politie, respectiv Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti, care notifica detinatorului autovehiculului faptul ca
    suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului prin retinerea certificatului de inmatriculare si a placutelor de inmatriculare inceteaza la 6 luni de la data procesului-verbal de retinere a acestora. Suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului inceteaza, iar placutele de inmatriculare si certificatele de inmatriculare se restituie, la cerere, daca se face dovada
    achitarii amenzii."

    Art. III
    Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 19 aprilie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La articolul 45, alineatul (Cool se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(Cool Constatarea contraventiilor prevazute la alin. (2)—(7) si aplicarea sanctiunilor se fac de catre imputernicitii primarilor comunelor, oraselor si municipiilor, de catre primarul general al municipiului Bucuresti, de catre presedintii consiliilor judetene, de catre persoanele imputernicite de acestia, precum si de catre ofiterii si/sau agentii de politie din cadrul Politiei
    Romane care au calitatea de politisti rutieri, dupa caz."

    2. Dupa articolul 46 se introduce un nou articol, articolul 46^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 46^1 (1) In cazul utilizarii pentru transport a unui autovehicul fara a se detine
    urmatoarele documente valabile, dupa caz, autorizatie de transport, copia conforma a acesteia, licenta de traseu, se suspenda dreptul de utilizare a autovehiculului, prin retinerea de catre ofiterii si/sau agentii de politie din cadrul Politiei Romane care au calitatea de politisti rutieri a placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare.
    (2) Ofiterii si/sau agentii de politie din cadrul Politiei Romane care au calitatea de politisti rutieri au dreptul sa retina placutele de inmatriculare, precum si documentele prevazute la alin. (1), daca acestea au valabilitatea depasita sau nu sunt conforme cu transportul efectuat.
    (3) Placutele de inmatriculare impreuna cu certificatul de inmatriculare si o copie a proceselor-verbale de constatare a contraventiei si de retinere a placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare se predau inspectoratului judetean de politie, respectiv Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti, care notifica detinatorului autovehiculului faptul ca
    suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului prin retinerea certificatului de inmatriculare si a placutelor de inmatriculare inceteaza la 6 luni de la data procesului-verbal de retinere a acestora. Suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului inceteaza, iar placutele de inmatriculare si certificatele de inmatriculare se restituie, la cerere, daca se face dovada achitarii amenzii."

    Art. IV
    Procedurile de suspendare a dreptului de utilizare a unui autovehicul prin retinerea certificatului de inmatriculare si a placutelor de inmatriculare, prevazute la art. I. pct. 6, art. II pct. 7 si art. III pct. 2, se stabilesc prin ordin comun al ministrului administratiei si internelor si al ministrului transporturilor si infrastructurii, in termen de 15 zile de la data intrarii in
    vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

    Art. V
    Impotriva masurii de suspendare a dreptului de utilizare a unui autovehicul prin retinerea certificatului de inmatriculare si a placutelor de inmatriculare se poate formula plangere la instanta de contencios administrativ, in conditiile legii.

    Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial http://www.dreptonline.ro/legislatie/ou
    ... rsoane.php[/font]
    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  Kramer la data de Mier Apr 14, 2010 1:41 pm

    Prin urmare, asistam cu neputinta la exterminarea INSTRUCTORULUI AUTO AUTORIZAT chiar daca sintagma nu spune prea multe pentru unii in adevaratul sens al cuvantului mai e putin si majoritatea dintre noi vor renunta orientandu-se catre alte mijloace de castig mai putin "asistate" de acei care ne vor binele.V-as ruga sa va ganditi sau chiar sa comentati fara dar si poate ce avantaje, satisfactii mai aduce aceasta meserie, prin urmare faceti o balanta si sa ne gandim, cum e mai bine ? Sa fii angajat sau sa fii P.F.A.? Care din situatii creaza mai multe obligatii fata de stat sau avantaje ? Unii dintre noi inca se mai pot reorienta catre alte domenii de activitate fara prea multa bataie de cap acolo unde inca nu s-a intamplat ce se intampla in aceasta ramura.
    Ce nu am inteles eu din aceasta ordonanta : Suntem un tot unitar ? Facem transport de persoane? Avem acelasi regim de functionare ? Daca e ceva ce coincide cu activitatea noastra e ca ne desfasuram in acelasi loc activitatea - pe drumul public - dar intr-un mod diferit fata de ceilalti poate chiar prea diferit. Inteleg ca trebuiau aduse niste imbunatatiri sau masuri pentru a preveni asa zisa evaziune fiscala de care se leaga toti, sa aduca inovatii in ceea ce priveste imbunatatirea procesului de pregatire,dar din ce se vede de fapt iese la iveala ca de fapt si de drept cei implicati in mod direct in aceasta masinarie nu au facut altceva decat sa-si intareasca sistemul de siguranta al profitului personal. Gasiti undeva in normele 1019 ceva care sa imbunatateasca sistemul circulatiei rutiere ? NU ! totul se rezuma la bani......."cascavalul" . Daca gresesc cumva imi asum intreaga raspundere pentru ce am scris aici daca nu .. PACE VOUA!

    saiz

    Mesaje : 8
    Puncte : 8
    Data de inscriere : 13/03/2010

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  saiz la data de Mier Apr 14, 2010 3:06 pm

    Buna ziua tuturor celor care folosesc acest forum si nu numai. Parerea mea si cred ca este si a multor instructori autorizati din aceasta tara ,este ca cea mai mare greseala s-a facut atunci cand scolile de soferi si implicit instructorii autorizati au fost introdusi in aceeasi categorie cu transportatorii .Haideti sa gandim un pic in perspectiva si cred ca domnul Kramer are dreptate .Nu vreau sa las impresia ca sunt un pesimist ,dar uitati ce o sa urmeze de acum in colo ;instructorul angajat sau autorizat care este in activitate si are cursanti in lucru poata sa fie oprit in trafic de inspectorii de trafic si sa nu aiba ceva in regula poate din greseala ,lucru care poate atrage suspendarea atestatului sau autorizatiei pe termen de 1 luna , ganditi-va ca in acest timp calca in gura lacomiei si termina orele unui cursant sau face o ora de perfectionare si spera sa nu fie oprit in trafic, ce se poate intampla in acest caz....ramane fara numere de inmatriculare si fara certificat de inmatriculare, pe o perioada de 6 luni sau plateste o amenda intre 10 000 si 15 000lei de unde atatia bani ? Dumneavoastra ce parere aveti despre aceasta situatie ?

    alx75

    Mesaje : 3
    Puncte : 3
    Data de inscriere : 26/03/2010

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  alx75 la data de Mier Apr 14, 2010 6:53 pm

    E STRIGATOR LA CER PANA LA URMA VA IESI CUM VOR EI

    saiz

    Mesaje : 8
    Puncte : 8
    Data de inscriere : 13/03/2010

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  saiz la data de Joi Apr 15, 2010 7:43 am

    Deaja a iesit numai sa vedem de acum in colo ce se va intanpla ?
    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Transportatorii suspendă mitingul de miercuri din Capitală

    Mesaj  Kramer la data de Joi Apr 15, 2010 9:21 am

    Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizaţi din România suspendă mitingul care ar fi trebuit să aibă loc mâine în Capitală, la care ar fi participat circa 8.000 persoane, decizie luată după ce actul normativ privind combaterea pirateriei în transport a fost publicat marţi în Monitorul Oficial.


    "Vinovat de adunarea de forţe care ar fi putut avea loc mâine (miercuri - nr.) este secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Eusebiu Pistru, care a pus piedică la Ordonanţă, întrucât aceasta a fost scoasă de trei ori de pe ordinea de zi pentru, după spusele dânsului (Pistru-n.r.), clarificarea unor menţiuni. Pistru a avut interesul să tărăgăneze introducerea Ordonanţei în discuţii pentru unele interse personale fiscale", a declarat marţi seară pentru Agenţia NewsIn preşedintele Confederaţiei Operatorilor de Transport Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu.

    COTAR a ameninţat şi în luna martie că va organiza proteste în Bucureşti dacă autorităţile nu vor lua măsuri de combatere a pirateriei în domeniu, însă au suspendat acţiunile după ce au semnat un protocol cu reprezentanţii Guvernului. Executivul a promis la acea vreme că va lua în discuţie un act normativ care va incrimina pirateria în transportul de mărfuri şi persoane. Şi atunci, preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, îl acuza pe secretarul de stat Eusebiu Pistru că nu l-a informat pe ministrul transporturilor şi infrastructurii, Radu Berceanu, despre problemele lor.

    Transportatorii autorizaţi spun că pirateria le afectează afacerile şi că pierderile înregistrate la bugetul de stat din cauza acestui fenomen depăşesc 300 de milioane de euro anual.

    Guvernul a adoptat în şedinţa de luni, 12 aprilie, actul normativ privind combaterea pirateriei în transport, şcolile de şoferi urmând să primească amenzi de până la 15.000 de lei dacă nu deţin autorizaţie, iar pentru transportul public neautorizat vor fi reţinute plăcuţele şi certificatul de înmatriculare.

    Potrivit actului normativ, şcolile de şoferi şi instructorii auto independenţi vor primi amenzi de la 10.000 la 15.000 de lei dacă pregătesc persoane pentru obţinerea permisului fără a deţine autorizaţie sau dacă au autorizaţia suspendată, anulată, expirată ori declarată pierdută.

    Actul normativ interzice activitatea de taximetrie în altă localitate decât cea pentru care s-a emis autorizaţia de transport. În cazul utilizării unui autoturism 8+1 pentru transportul public de persoane fără a deţine autorizaţie, poliţiştii reţin plăcuţele şi certificatul de înmatriculare şi aplică o amendă. În ceea ce priveşte transportul public local, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac atât de reprezentanţii primăriei cât şi de poliţişti.

    "Prin introducerea acestor noi reglementări, Guvernul sprijină operatorii şi transportatorii oneşti şi încurajează desfăşurarea activităţii de transport într-un cadru legal", a declarat luni purtătorul de cuvânt al Executivului, Ioana Muntean. Actul normativ adoptat de Guvern îl completează pe cel care reglementează activitatea şcolilor de şoferi şi a instructorilor, dar şi legislaţia privind transportul cu taxiul - Legea 92/2007.


    sursa, http://www.money.ro/transport-distributie/transportatorii-suspenda-mitingul-de-miercuri-din-capitala.html


    Buuuuun! Ia sa vedem noi ce avem aici ! ....Ana are mere ! Ana are pere! Cum spunem ca Ana are si mere si pere intr-o singura propozitie ? ...sau mai bine zis cum putem face scoala pe o masina de taxi sau transport persoane cu o masina de scoala.....pai e simplu 1 Spunem ca Ana are fructe ! cheers Si am rezolvat problema.....! Ca sa ma fac inteles noi instructorii vom beneficia de aceleasi amenzi de care beneficiaza cei din transporturi, pai stai asa ca nu e corect ! Sa zicem ca eu fac o sedinta la negru si castig 30 lei, un transportator cara cu un autobuz "n" persoane care numai la o cursa scoate pe putin "n" X valoarea biletului. Nu cred ca mai e nevoie sa calculez v-ati dat seama cam ce sume se vehiculeaza, pe cand o scoala sau un instructor nici daca sta de dimineata pana seara pe strada si nu reuseste sa scoata o mica parte din produsul rezultat.Nu mai doresc sa mentionez la pericolele la care suntem expusi, noi instructorii, eu zic ca nu se merita sa ne agitam, cineva si-a dat seama ca e mai rentabil sa castigi din amenzi decat sa muncesti cinstit nu spun ca nu trebuie combatut acest fenomen dar asa cum relatam intr-un post anterior s-a urmarit de fapt eliminarea concurentei in mod neloial sub aripa statului. Deci ne intoarcem de unde am plecat ...... scratch Mai exact : cel ce fura mult are de unde plati pe cand noi ......de aia nu se zbat! V-ati prins ?

    Continut sponsorizat

    Re: Ordonanţă de Urgenţă în sprijinul transportatorilor de persoane

    Mesaj  Continut sponsorizat


      Acum este: Vin Noi 24, 2017 11:30 am