A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    Demersuri A.N.I.A.R.

    Distribuiţi
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Demersuri A.N.I.A.R.

    Mesaj  Admin la data de Joi Mar 11, 2010 1:11 pm

    Dumitru Mărciulescu, președintele ANIAR ia poziție față de abuzurile asupra instructorilor auto

    În urma discuției telefonice pe care am avut-o cu Dumitru Mărciulescu, președintele ASOCIAȚIEI NAȚIONALE A INSTRUCTORILOR AUTO DIN ROMÂNIA, am reținut că problemele instructorilor auto nu s-au soluționat. Demersurile ANIAR pentru intrarea pe un făgaș normal a activității instructorilor sunt în curs de desfășurare și am decis să vă aduc la cunoștință comunicatul de presă remis pentru a fi la curent cu ultimele evenimente. În perioada imediat următoare, Dumitru Mărciulescu va fi la Ploiești pentru a participa la emisiunea "INCOMOD", pentru a ne edifica asupra situației instructorilor auto.

    Bucuresti, 16 februarie 2010, Comunicat de presa

    “ Prin abuzuri grave conducerile Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si ale Autoritatii Rutiere Romane – A.R.R., incalca prevederile legale si prejudiciaza instructorii auto autorizati – P.F.A., intervenind in relatiile contractuale ale acestora si scolile de soferi cu care acestia au contract, obligandu-le pe acestea, sa incaseze valoarea prestatiei seviciilor de pregatire practica, pe care nu acestea le furnizeaza candidatilor in vederea obtinerii permiselor de conducere, un fel de foloase necuvenite scolilor de soferi respective”.
    Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania - A.N.I.A.R., afiliata la Uniunea Nationala a Patronatului Roman - U.N.P.R. si in curs de afiliere la Federatia Europeana a Scolilor de Soferi – E.F.A. cu sediul in Germania, semnaleaza situatii dificile si inadmisibile in care se afla membrii sai, instructori auto, profesori de legislatie rutiera si scolile de soferi unde acestia isi desfasoara activitatea.
    Conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, care a emis O.M.T.I. nr.1019/12.10.2009, si conducerea Autoritatii Rutiere Romane – A.R.R., ignora prevederile legale facand abuzuri grave, intervenind in relatiile contractuale ale instructorilor auto autorizati – P.F.A. si scolile de soferi cu care acestia au incheiate contracte de prestari servicii legale, pentru pregatirea practica a persoanelor in vederea obtinerii permiselor de conducere.
    Noul director general Iancu Craciunoiu, de cand a fost numit politic la conducerea A.R.R. de ministrul Radu Berceanu , a inceput prin a obliga scolile de soferi din toata tara, sa cumpere un soft didactic neperformant, cu greseli imense, la un pret exagerat de mare de 2000 de euro,
    timp de 3 luni de la o singura firma, S.C.Bizarre soft S.R.L., aceasta avand sediul intamplator
    sau nu in Craiova, unde si cei 2 conducatori isi au domiciliul, precum si detin functii politice.
    In ultima vreme si in prezent, noul director general Iancu Craciunoiu a culminat, cu dispozitii ilegale transmise la agentiile judetene ale A.R.R., trimitand organele de control la scolile de soferi. sau invitand reprezentantii acestora si instructorii auto autorizati la sediul A.R.R., ori trimitandu-le invitatii la domiciliu, sa se prezinte sediul agentiilor respective.
    In momentul prezentarii acestora, li s-au pus in vedere de catre reprezentantii A.R.R., sa refaca contractele de prestari sevicii si sa le intocmeasca astfel in cat sa rezulte,
    ca incasarea valorii prestatiei de pregatire practica furnizata de instructorul auto autorizat sa o
    incaseze scoala de soferi, iar daca nu se conformeaza amenitandu-i ca vor primi amenzi intre 4000-6000 de lei.
    Astfel, se incalca prevederile O.U.G. nr.44/2008, conform careia persoanele fizice autorizate – P.F.A., in cazul de fata , instructorii auto autorizati au independenta fiscala si documente financiar- contabile proprii, desfasurand activitatea si platind impozite conform Codului Fiscal.
    Prejudiciul adus instructorilor auto autorizati, care sunt P.F.A. si nu sunt platitori de T.V.A., consta in faptul, ca nu sunt lasati de A.R.R., sa incaseze acestia suma cuvenita pentru furnizarea serviciilor de pregatire practica , pe care o presteaza persoanelor in vederea obtinerii permiselor de conducere.
    A.R.R. obliga scolile de soferi sa incaseze o suma necuvenita, atata timp cat
    acest serviciu nu este prestat de acestea.
    Scolile de soferi sunt platitoare de T.V.A., daca incasarea se face prin scoala, instr
    uctorii auto autorizati sunt frustati de dreptul legal, devenind platitori de T.V.A. si platitori de impozit la suma respectiva incasata de scolile de soferi, acestia avand regimul lor propriu de impozitare reglementat de Codul Fiscal , astfel se produce si o dubla impozitare a acestora.
    Conducerea A.R.R. incalca prevederile H.G.nr.625/1998, care este actul normativ de infiintare al acestei autoritati publice si care contine Regulamentul de functionare respectiv, unde nu se regaseste ca atributiuni, verificarea documentelor financiar- contabile, sau con
    tractele dintre doua entitati juridice, ceea ce constituie un abuz,acestea putand fi verificate numai de A.N.A.F., respectiv de Garda financiara. A.N.I.A.R. a facut diferite demersuri legale la conducerile ministerului si a A.R.R., care au refuzat in mod categoric sa tina cont de ele, raspunsurile au fost evazive, chiar cu riscul incalcarii legilor in vigoare.
    In data de 15 ianuarie 2010, A.N.I.A.R a organizat un miting pe tema celor doua subiecte mentionate mai sus, s-a discutat cu cele doua conduceri, s-a convenit sa se respecte prevederile legale, insa acestea continua si acum dupa o luna de la intrevederea noastra, sa incalce cu buna stiinta legile in vigoare.
    Se pare, ca s-au autosesizat organele abilitate ale statului, respectiv s-a facut o verificare de corpul de control al primului-ministru la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si
    faptele s-au musamalizat, astfel ca abuzurile se desfasoara in continuare. In aceasta situatie , nu ne mai ramane decat sa actionam in Justitie cele doua institutii ale statului, care au obligatia sa respecte prevederilor legale, nu sa le incalce.
    Exista o hotarare judecatoreasca a Curtii de apel Ploiesti prin care s-a obtinut
    “suspendarea dispozitiei art. 4, lit g, Cap.II din Anexa 3 de la OMTI nr. 1019/2009” pe care cele
    doua conduceri refuza s-o puna in aplicare. De asemenea, OMTI nr.1019/2009 nemultumeste cateva mii de instructori auto autorizati, care au ramas pe drumuri incepand cu 12.10. 2009, datorita faptului ca acest ordin de ministru cat si Legea nr. 218/2009, sunt aplicate de
    Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in mod retroactiv contrar dispozitiei art.15, alin.{2
    }” Legea dispune pentru viitor”, din Constitutia Romaniei.
    Instructorii auto respectivi avand familii, copii la scoli, obligatii de a plati chirii, cote
    de intretinere, rate la banci, leasinguri, taxe, impozite la bugetele locale si de stat.
    Asadar, sunt probleme socio – profesionale destul de grave, cu care se confrunta membrii organizatiei noastre profesionale. Incredibil dar adevarat, unii instructori auto, ca sa mai poata munci si- au vandut masinile personale la scolile de soferi, in orice moment firmele respective putand intra in insolventa sau in faliment, mai ales acum in momentul de criza financiara in care ne aflam si acestia la randul lor, riscand sa ramana fara masini.

    Dumitru MARCIULESCU
    Presedinte A.N.I.A.R.

    sursa http://www.incomodph.ro/social/255-dumitru-marciulescu-ia-poziie-faa-de-abuzurile-asupra-instructorilor-auto.html


    Ultima editare efectuata de catre Admin in Vin Mar 12, 2010 10:06 am, editata de 2 ori
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: Demersuri A.N.I.A.R.

    Mesaj  Admin la data de Joi Mar 11, 2010 3:43 pm

    Berceanu scumpeste scoala de soferi
    22 February, 2010 18:55 PM

    Lovitura impotriva instructorilor auto
    Ministerul Transporturilor interzice instructorilor sa mai incaseze legal bani de la cursanti * Costurile pregatirii practice pentru examenul auto sunt achitate la scolile de soferi * Dupa ce platesc taxele, acestea vireaza sumele instructorilor, care achita alte dari * Veniturile lor sunt reduse, ca urmare a dublei impozitari
    Instructorii auto primesc o noua lovitura din partea Ministerului Transporturilor si Autoritatii Rutiere Romane. Dupa ce scolile de soferi au fost obligate sa cumpere un program defect, afacere de pe urma careia o firma apropiata familiei Berceanu a castigat aproximativ patru milioane de euro, instructorii auto independenti s-au vazut cu veniturile micsorate. De suferit vor avea insa si cei care doresc sa urmeze cursurile unei scoli de soferi. Asta intrucat, pe viitor, tocmai din cauza masurii luate impotriva instructorilor, tarifele ar putea fi majorate.
    De ani de zile, instructorii independenti incasau direct costurile pregatirii practice pentru examenul auto, ei platindu-si singuri taxele catre stat, in baza unui regim special de impozitare, reglementat de Codul Fiscal. Este vorba despre PFA (Persoana Fizica Autorizata). Incepand cu toamna anului trecut, legislatia s-a schimbat total, dupa ce Ministerul Transporturilor a emis Ordinul nr. 1019/2009. Potrivit acestuia, costurile pregatirii practice nu mai sunt incasate direct de catre instructori, cursantii trebuind sa plateasca la scolile de soferi. Acestea din urma achita taxele catre stat, iar ulterior vireaza banii catre instructori. Care, la randul lor, trebuie, in baza PFA-ului, sa plateasca darile aferente. In acest mod, veniturile instructorilor s-au redus, in prezent existand pericolul majorarii tarifelor percepute pentru cursurile auto. “Conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, care a emis OMTI nr.1019/2009, si conducerea Autoritatii Rutiere Romane, ignora prevederile legale facand abuzuri grave, intervenind in relatiile contractuale ale instructorilor auto autorizati - PFA, si scolile de soferi cu care acestia au incheiate contracte de prestari servicii legale, pentru pregatirea practica a persoanelor in vederea obtinerii permiselor de conducere”, sustine Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania (ANIAR).
    Amenintati cu amenzi
    Scoala de soferiPotrivit presedintelui ANIAR, Dumitru Marciulescu, in ultima vreme, noul director general al ARR, Iancu Craciunoiu, a remis mai multe dispozitii ilegale agentiilor judetene ale Autoritatii Rutiere Romane, trimitand organele de control la scolile de soferi sau invitand reprezentantii acestora si instructorii auto autorizati la sediul ARR. In momentul prezentarii, acestora li s-a pus in vedere de catre reprezentantii ARR sa refaca contractele de prestari sevicii si sa le intocmeasca astfel incat sa rezulte ca valoarea prestatiei de pregatire practica furnizata de instructorul auto autorizat sa fie incasata de scoala de soferi. In cazul in care instructorii nu se conformeaza, ei risca amenzi cuprinse intre 4000 si 6000 de lei. Dispozitiile directorului ARR incalca insa prevederile OUG nr.44/2008, conform careia persoanele fizice autorizate (PFA) - in cazul de fata instructorii auto - au independenta fiscala si documente financiar-contabile proprii, desfasurand activitatea si platind impozite conform Codului Fiscal.

    Dubla impozitare, aplicare retroactiva
    “Prejudiciul adus instructorilor auto autorizati, care sunt PFA si nu sunt platitori de TVA, consta in faptul ca acestia nu sunt lasati de ARR sa incaseze suma cuvenita pentru furnizarea serviciilor de pregatire practica pe care o presteaza persoanelor in vederea obtinerii permiselor de conducere. ARR obliga scolile de soferi sa incaseze o suma necuvenita, atata timp cat serviciul nu este prestat de acestea”, ne-a declarat Dumitru Marciulescu. Potrivit Codului Fiscal, scolile de soferi sunt platitoare de TVA, taxa care se aplica si in cazul sumelor provenite din serviciile de pregatire practica prestate de instructori. In plus, aceleasi sume sunt impozitate, abia apoi urmand a intra in conturile PFA-urilor instructorilor. Odata incasati insa banii de catre instructori, acestia sunt supusi unei noi impozitari, valabile in cazul persoanelor fizice autorizate. In concluzie, dispozitiile ARR nu fac decat sa ocoleasca legea, si sa fenteze PFA-urile, care ar fi “scapat” prea usor, din cauza regimului special de impozitare, reglementat de Codul Fiscal. Grav este ca ordinul ministerului se aplica retroactiv, contrar articolului 15, alineatul 2, din Constitutia Romaniei, care prevede ca “Legea dispune pentru viitor”.

    ANIAR va actiona ministerul in instanta
    Conform ANIAR, Autoritatea Rutiera Romana nici nu are competenta de a verifica documentele financiar-contabile, sau contractele dintre doua entitati juridice. “Conducerea ARR incalca din start legea si prevederile HG nr.625/1998, care este actul normativ de infiintare al acestei autoritati publice si care contine Regulamentul ei de functionare. In Regulament, printre atributii nu se regaseste verificarea documentelor financiar-contabile sau a contractelor dintre doua entitati juridice. Atunci, ceea ce face ARR-ul constituie un abuz, pentru ca documentele amintite nu pot fi verificate decat de ANAF sau de Garda Financiara”, sustine ANIAR.
    Pe de alta parte, la mijlocul lunii trecute, ANIAR a organizat un miting in fata Ministerului Transporturilor, una dintre temele protestului fiind legata chiar de problema instructorilor auto si a PFA-urilor acestora. S-au purtat la momentul respectiv discutii atat cu sefii ARR, cat si cu reprezentantii ministerului si s-a convenit sa se respecte prevederile legale. Totusi, potrivit lui Dumitru Marciulescu, “cele doua conduceri continua si acum, dupa o luna de la intrevedere, sa incalce cu buna stiinta legile in vigoare”. In aceste conditii, presedintele ANIAR sustine ca nu i-a mai ramas nici o alternativa, decat sa actioneze in instanta cele doua institutii ale statului. “Nu ne mai ramane decat sa actionam in Justitie cele doua institutii, care au obligatia sa respecte prevederile legale, nu sa le incalce. Se pare ca s-au autosesizat organele abilitate ale statului, s-a facut o verificare de catre Corpul de Control al primului-ministru la Ministerul Transporturilor si faptele s-au musamalizat, astfel ca abuzurile se desfasoara in continuare”, ne-a mai precizat Marciulescu.

    Andrei Ghiciusca, sursa http://www.agentia.org/anchete/Berceanu-scumpeste-scoala-de-soferi-1234.html
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Adresa catre MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR si GUVERNUL ROMANIEI .

    Mesaj  Admin la data de Mier Apr 07, 2010 6:57 am

    ASOCIATIA NATIONALA A INSTRUCTORILOR AUTO DIN ROMANIA
    Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Bl.XI/5, Sc.B, Et.1, Ap.26, Sector 1, Bucuresti
    Tel: 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com

    Nr.57/30.03.2010

    Catre :
    GUVERNUL ROMANIEI
    Domnului prim-ministru, Emil BOC
    MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
    Domnului ministru, Vasile BLAGA

    Conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, a ignorat prevederile legale facand abuzuri grave, introducand pe ordinea de zi a C.D.S.- M.T.I. in data de 25 martie 2010 si avizand proiectul de Ordonanta de urgenta privind unele masuri pentru intarirea controlului in scopul combaterii transporturilor ilicite de persoane, promis de domnul prim-ministru Emil Boc C.O.T.A.R.-ului, o asa zisa “confederatie a transportatorilor” recent infiintata, care a facut presiune asupra guvernului in urma cu 14 zile, cu organizarea unui “protest” impresionant.
    Aceasta “confederatie patronala” nereprezentativa la nivel national, reprezinta un “grup de interese” restrans al unor firme personale al celor care se erijeaza in reprezentantii acesteia, cel putin pe linia scolilor de soferi, care scoli de soferi, desi nu au nicio legatura cu transportatorii rutieri, se doreste introducerea acestora intr-o lege unica a transporturilor.
    In momentul de fata, la nivel national exista aproximativ 10 mii de instructori auto din care 2 mii sunt instructori auto autorizati, iar restul de 8 mii instructori auto angajati la 1530 de scoli de soferi.
    Acest “grup de interese” reprezinta doar interesele personale a cel mult 100 de patroni de scoli de soferi din toata tara.
    A.N.I.A.R., afiliata la U.N.P.R., este singura organizatie profesionala la nivel national, care apara cu adevarat interesele membrilor sai, instructori auto, profesori de legislatie rutiera si scolilor de soferi in care acestia isi desfasoara activitatea, nu a fost anuntata de intentia initierii unui astfel de proiect de act normativ.
    Conform Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in autoritatile publice, orice proiect de act normativ respecta unele termene legale stabilite, respectiv sa fie anuntat cu cel putin 30 de zile inainte de supunerea dezbaterii publice si avizare, afisarea pe site-ul initiatorului timp de 10 zile, perioada in care se primesc propuneri de la persoanele fizice si juridice interesate, care sa fie communicate partenerilor de dialog social, cu cel putin 4 zile inainte de prezentarea in C.D.S.
    In ziua de 25 martie 2010, la ora 10.00, cand a inceput sedinta C.D.S., subsemnatul, membru titular in C.D.S.- M.T.I. din partea U.N.P.R., inca nu primisem proiectul respectiv, urmand sa-l primesc exact in momentul punerii in discutie, bineinteles, ca am acordat un vot negativ, deoarece contine anumite prevederi ilegale.
    I. O.U.G. nr.109/2005 privind transporturile rutiere (unde eronat au fost introduse scolile de soferi) se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    Propunere:
    La art. 48-14 se introduce un nou aliniat, alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    “(5) In concordanta cu art. 29, alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1391/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, instructorii auto autorizati efectueaza pregatirea practica numai cu persoane care au efectuat in prealabil pregatirea teoretica intr-o scoala de conducatori autorizata cu care acestia au incheiat contract.”
    Motivatie:
    - s-ar reveni la forma initiala, care a fost introdusa prin O.U.G. nr.74/2008 si care a fost eliminata de deputatii Aurelia Vasile si Cornel Pieptea, ajutati de fostul deputat Ioan Bivolaru, acum consilier la Comisia de servicii si industrii de la Camera Deputatilor, cand a fost emisa Legea nr.218/2009, de la aparitia careia s-a creeat un “conflict” intre M.T.I. – A.R.R. si instructorii auto autorizati, carora nu li se permite sa incaseze c/v prestatiei pregatirii practice pe care acestia o efectueaza cu masinile proprietate personala, cursantilor;
    - s-ar rezolva “nemultumirile” celor 2 mii de instructori auto autorizati, care au anuntat “manifestatia de protest”in perioada 22 - 27 aprilie 2010 impreuna cu F.O.R.T., care nu vor ceda pana la revenirea la normalitate si legalitate;
    - initiatorul conflictului a fost “grupul de interese” C.O.T.A.R. in frunte cu Vasile Stefanescu care a “aranjat” cu deputatii mai sus amintiti aceste “modificari”.

    2. Alineatul (4) al art. 48-14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

    “(4) Instructorul de pregatire practica prevazut la alin.(1) poate fi autorizat numai daca potrivit dispozitiilor legale in vigoare, a fost angajat cel putin 3 ani cu norma intreaga sau a activat cel putin 6 ani ca instructor auto atestat, in cadrul scolilor autorizate sau daca face dovada ca a detinut autorizatie pentru pregatirea practica a conducatorilor auto, eliberata de autoritatea competenta si nu a avut suspendat permisul de conducere si/sau atestatul in ultimii 3 ani.”

    Explicatie:
    In momentul de fata, M.T.I.- A.R.R. executa sentinta civila, definitiva nr. 275/17.12.2010 a Curtii de Apel Ploiesti, care a dispus suspendarea dispozitiilor art.4, lit.g capitolul II din Anexa 3 “a activat ca angajat cu norma intreaga ca instructor auto in cadrul unei scoli de conducatori auto o perioada de minim 3 ani” si a dispozitiei prevazute tot in Anexa 3, capitolul III, art.6. lit.f “carte de munca sau adeverinta eliberata de Inspectoratul Teritorial de Munca din care sa rezulte faptul ca a activat in cadrul unei scoli de conducatori auto ca instructor auto o perioada de minim 3 ani” Anexa la Ordinul nr.1019/2009, emis de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, publicat in M.Of. nr.684 bis din 12.10.2008, care reprezinta “normele” Legii nr.218/2009, care a modificat si completat O.U.G.nr.74/2008 si aceasta la randul ei O.U.G. nr.109/2005.
    Curtea de Apel Prahova a inaintat dosarul nr.1059/42/2009 la Curtea Constitutionala pentru anularea din Legea nr.218/2009 a dispozitiilor celor doua articole mentionate mai sus, prevedere introdusa la Comisia pentru industrii si sevicii din Camera Deputatilor, de deputatii Aurelia Vasile si Cornel Pieptea, ajutati de fostul deputat Ioan Bivolaru, acum consilier in aceeasi comisie, care reprezinta “oamenii” M.T.I.- A.R.R. si a “grupului de interese”, aratat mai sus.
    Conditionarea celor “3 ani angajat cu norma intreaga”, incalca prevederile Legii nr.200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificarilor profesionale pentru profesiile reglementate din Romania, unde la art.18 se precizeaza, ca “experienta profesionala nu poate depasi 2 ani”.
    De asemenea, incalca si prevederile, Codului Muncii aprobat prin Legea nr.53/2003, care nu impune obligativitatea angajarii cu “norma intreaga”, existind posibilitatea angajarii cu timp partial si bineinteles, legii fundamentale - Constitutia Romaniei.
    Conditia : “si nu a avut suspendat permisul de conducere si/sau atestatul in ultimii 3 ani”, este ilegala d.p.v.d. juridic, deoarece nu se poate aplica o sanctiune de doua ori pentru aceeasi fapta, fie ea chiar si administrativa(la timpul respectiv a suportat odata “suspendarea” in cauza).

    Propunere:
    - inlocuirea primei “sintagme” colorate in rosu si bolduite cu: “face dovada a minimum 2 ani de experienta profesionala in cadrul scolilor de conducatori auto autorizate”;
    - eliminarea simtagmei a doua colorate in rosu si bolduite.

    Motivatie:
    - ar fi in concordanta cu prevederile Legii nr.200/2004;
    - s-ar respecta in continuare o prevedere, care s-a aplicat timp de 20 de ani;
    - eliminarea ar fi o masura juridica legala.

    4. La articolul 57-4 dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1-1), cu urmatorul cuprins:

    “(1) Se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 de lei persoana fizica sau juridica, dupa caz, care efectueaza o activitate de pregatire practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, fara a detine autorizatie de scoala de conducatori auto sau autorizatie de instructor ori care are autorizatie suspendata, anulata, retrasa, expirata sau declarata pierduta, dupa caz.”

    Explicatie:
    Art. 57-4 face referire la intreprinderi si operatori de transport rutier romani sau straini.

    Propunere:
    - incadrarea la Art. 59 alin.(4-1), care se refera la scolile de conducatori auto sau instructorii auto, iar cuantumul amenzii este, deja stabilit de la 4000 lei la 6000 lei, pentru abaterile stabilite la art. 58, unde se poate adauga: lit.(aj) avand acelasi continut propus initial, dar fara cifrele trecute cu culoare rosie si bolduite.

    Motivatie:
    - incadrarea nu ar fi corecta, deoarece scolile de conducatori auto si instructorii auto nu sunt intreprinderi sau operatori de transport rutier;
    - se subintelege ca se doreste marirea cuantumului amenzilor, care de altfel si la art.59 alin.(4-1) sunt exagerat de mari in comparatie cu altele si cu salariile din Romania, avand in vedere si efectele crizei financiare.

    5. La articolul 62 dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat alineatul (1-1), cu urmatorul cuprins:

    “(1-1) In cazul utilizarii unui autovehicul pentru pregatirea practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, fara a putea face dovada ca se detine autorizatie de scoala de conducatori auto sau autorizatie de instructor auto, se suspenda dreptul de utilizare a autovehiculului prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare.”

    6. Alineatele 2,3 si 4 ale articolului 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    “(2) Inspectorii de trafic si ofiterii/agentii de politie rutiera din cadrul I.G.P.R. au dreptul sa retina documentele prevazute la alin.(1), daca au validitatea depasita sau nu sunt conforme cu transportul efectuat”
    “(3) Placutele de inmatriculare impreuna cu certificatul de inmatriculare ……. se suspenda pe o perioada de 6 luni….”
    “(4) Procedurile de suspendare a dreptului de utilizare a unui autovehicul, precum si de retinere a certificatului de inmatriculare si a placutelor de inmatriculare conform……………”

    Explicatie:
    La punctele (5 si 6) prin introducerea prevederilor respective (colorate in rosu si bolduite) se incalca dreptul de proprietate si folosinta al unor bunuri, lucruri, obiecte, in cazul de fata autovehiculul (masina) proprietate privata al unei persoane fizice (instructor auto autorizat), care este coproprietatea intregii familii si care in
    afara programului de instruire, trebuie sa beneficieze de folosinta acestuia toti membrii familiei.
    Aceeasi explicatie este valabila si pentru patronul unei scoli de soferi, autovehiculele(masinile) sunt in proprietatea societatii comerciale, iar aceasta este proprietatea privata a patronului respectiv si a familiei acestuia.

    Propunere:
    - nu se justifica introducerea punctelor 5 si 6, este suficienta amenda contraventionala si asa exagerat de mare;
    Motivatie:
    - la punctul 6, art.62, alin.2, corect scris “au drepul sa retina documente”, deci, nu obiecte, lucruri ( placutele de inmatriculare nu sunt documente);
    - valabilitatea nu validitatea;
    - transportul efectuat, este mentionat eronat pentru ca, cu masinile de scoala nu se face transport, ci instructaj iar in momentul respectiv la volanul masinii se afla un cursant, nici cel putin instructorul auto;
    - la punctul 6, art.62, alin.3 si 4, suspendarea dreptului de utilizare al autovehiculului pe o perioada de 6 luni, pentru orice fapta se incalca drepturile omului, libertatea de miscare, dreptul la munca s.a.

    Consideram, ca interzicerea dreptului de folosinta timp de 6 luni a unei masini proprietate privata, pentru care proprietarul a platit taxe, impozite si asigurari anuale este o masura antidemocratica, anticonstitutionala, deci ilegala.

    La I. lipseste prevederea care se gaseste la II si III privind contestatea in Contenciosul Administrativ si dorim sa atragem atentia, a se avea in vedere prevederile O.U.G. nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.

    De asemenea, M.T.I. prin Autoritatea Rutiera Romana incalca prevederile O.U.G. nr.44/2008, care reglementeaza inregistrarea si autorizarea persoanelor fizice autorizate – P.F.A., nepermitind instructorilor auto autorizati, care au independenta fiscala, evidenta si documente contabile proprii si isi desfasoara activitatea, platind impozite conform Codului Fiscal, sa incaseze c/v prestatiei de pregatire practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere.
    Aceasta ”interzicere” este tot “manevra” asa ziselor “grupuri de interese”in “combinatie” cu M.T.I.-A.R.R., sa incaseze scolile de soferi ale acestora sumele, ce se cuvin instructorilor auto autorizati, deci este o “inginerie financiara”.
    M.T.I.-A.R.R. intervine in relatile contractuale dintre doua entitati juridice, contractele fiind confidentiale, incalcand prevederile legale in vigoare.

    Avand in vedere, “abuzurile” aratate si “nemultumirile” membrilor sai, A.N.I.A.R. va solicita Primariei Capitalei organizarea unei “manifestatii de protest” in perioada 22-27 aprilie a.c., alaturandu-se astfel, protestului initiat si anuntat de F.O.R.T. si impreuna sa nu cedam “grupurilor de interese”.
    Pe data de 22 aprilie a.c. se vor alatura miilor de camioane, microbuze, autocare, taxiuri ale membrilor F.O.R.T. si 2000 de masini de “SCOALA”, autoturisme, autobuze si camioane, apartinand membrilor A.N.I.A.R. din toata tara, care se vor deplasa pe itinerarul stabilit, centura capitalei catre Piata Victoriei, avand acelasi scop comun de a face curatenie, cu sprijinul guvernului in “mafia” “grupurilor de interese” din transporturile rutiere si unele scoli de soferi din Romania.


    Presedinte A.N.I.A.R.
    Dumitru MARCIULESCU
    Membru titular in C.D.S. – M.T.I.


    Ultima editare efectuata de catre Admin in Mier Apr 28, 2010 10:55 am, editata de 3 ori
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: Demersuri A.N.I.A.R.

    Mesaj  Admin la data de Mier Apr 07, 2010 8:12 am

    Stimati colegi,
    Mai intai: Hristos a inviat !
    Apoi, doresc sa va informez ca "memoriul" inaintat de ANIAR primului-ministru Emil Boc, referitor la proiectul de OUG privind combaterea pirateriei in transporturile rutiere si-a atins scopul.
    Desi trecuse joi 25 martie 2010 de Comisia de Dialog Social - CDS din MTI si luni 29 martie 2010 de Consiliul Economic si Social - CES, in urma Comunicatului de presa al ANIAR din 27 martie 2010 si memoriul adresat primului - ministru, acel proiect de OUG, promis de d-l Emil Boc, COTAR-ului lui Vasile Stefanescu si "grupului sau de interese", a fost miercuri 31 martie 2010 pe ordinea de zi a sedintei de guvern la pozitia nr.3.
    S-a discutat despre "ea" si s-a hotarat sa nu fie aprobata, ci intoarsa la MTI pentru dezbaterea legala cum era procedura normala, asa cum am semnalat eu in Comunicatul de Presa pe care l-ati citit pe: http://aniar.forumulmeu.ro/index.htm

    , pe internet sau l-ati primit de la mine.
    Un rol impotant l-a avut si memoriul d-lui Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor de Transport Rutier - FORT, si Comunicatul de presa din 25 martie 2010 al FORT-ului, pe care eu vi le-am pus la dispozitie la fel ca pe ale noastre.
    De asemenea, protocolul ANIAR incheiat cu FORT si ACR precum si cu altii , de a participa impreuna la "manifestatia de protest" incepand cu 22 aprilie 2010 pe centura capitalei si in piata Victoriei, consider ca a avut un rol foarte important si va avea in continuare.
    Astazi, am primit o invitatie semnata de d-l ministru secretar de stat Eusebiu Pistru, de a participa maine 7 aprilie la ora 10.00 la sediul MTI la o dezbatere pe tema OUG privind scolile de soferi si instructorii auto autorizati.
    Referitor la intalnirea de la Prahova TV la emisiunea Incomod, cu Cascaval, ati vazut surpriza placuta ,ca eu l-am luat cu mine pe "avocat" d-l Augustin Hagiu, care cred ca v-a placut.
    Iar surpriza neplacuta a fost ca vi l-am adus in fata d-voastra pe Cascaval, pentru a-l vedea cu totii, cei care ati vizionat emisiunea si a putea trage concluzia despre acest individ, care ne-a jignit pe toti instructorii, ca suntem, soferi cu 12 clase, etc.
    Eu l-am cunoscut pentru prima data in 2006, cand spunea aceleasi "tampenii" sau il numea pe instructorul auto autorizat "Vasilica" si de atunci ma intalnesc mai mereu la CDS la Bucuresti .
    Din interventia telefonica v-ati convins si de Stefanescu ce-i poate pielea.
    Pe Cascaval eu l-am "iritat" inainte de a intra in direct, i-am intins o capcana sa "vomite" tot veninul din el , cum a si facut-o, de altfel, dupa cum ati vazut.
    Problemele noastre nu se rezolvala un post TV, fie el chiar si la Ploiesti, insa "marele" Cascaval cu toate "titlurile" si "coroanele" lui a furat-o.
    Majoritatea dintre d-voastra v-ati dat seama, insa din pacate mai sunt colegi sau "diversionisti" care n-au inteles sau ar fi vrut ca eu sa sar la gatul lui Cascaval.
    Eu intentionat l-am lasat sa vorbeasca mult si prost, fara rost.
    Concluzia, ati vazut "prietenii nostrii" care ne vor "binele" si ce "bine" de vreo 4 ani incoace.
    Va marturisec, la modul cel mai sincer, ca daca eu maine zic; " imi bag picioarele si nu ma mai implic", se alege praful de instructorul auto autorizat si de scolile de soferi mici, vor fi ighititi cu totii de "rechini" sau mancati de "sacali".
    Daca doriti acest lucru o pot face, va dati seama ca "ei" ar fi cei mai fericiti, precum si cativa "diversionisti".
    Cu stima,
    Dumitru MARCIULESCU
    Presedinte ANIAR cheers

    Continut sponsorizat

    Re: Demersuri A.N.I.A.R.

    Mesaj  Continut sponsorizat


      Acum este: Vin Noi 24, 2017 11:30 am