A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Distribuiti
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Admin la data de Sam Noi 20, 2010 12:37 am

    Stimati colegi,

    Va postez link-ul cu "stirea" publicata la stirile PRO TV de la ora 19.00 din 19 noiembrie 2010 cu "RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI"
    Va doresc vizionare placuta !
    Pentru cei care nu ma cunosc.
    Eu sunt cel din videoclip care afirm ca: "Instructorul este cel care il invata pe cursant primii pasi in viata cu automobilul.........."

    Astept comentariile dvs.

    Cu stima,
    Dumitru MARCIULESCU
    Presedinte ANIAR

    http://stirileprotv.ro/stiri/social/politia-rutiera-cere-soferilor-incepatori-sa-nu-conduca-masini-puternice.html

    saiz

    Mesaje : 8
    Puncte : 8
    Data de inscriere : 13/03/2010

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  saiz la data de Sam Noi 20, 2010 6:53 pm

    Instructorul auto asi bate capul cu incepatorul si il invata primii pasi in ale condusului unui automobil ,dar nu il poate controla si dupa ce politistul ii da permisul de conducere .Se considera ca sa gasit vinovatul {instructorul},dar vinovatia este al altcuiva ,sunteti de acord?
    avatar
    rec

    Mesaje : 14
    Puncte : 31
    Data de inscriere : 13/03/2010
    Varsta : 52
    Localizare : Otopeni

    RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  rec la data de Sam Noi 20, 2010 8:39 pm

    Instructorul auto este parte componenta in pregatirea candidatilor pentru obtinerea permisului de conducere. Pregatirea candidatilor se realizeaza in scoli autorizate de ARR. Examinarea in vederea obtinerii permisului de conducere se realizeaza exclusiv de personal din cadrul MAI. Pe langa ARR si MAI instructorul este doar o veriga din lantul de pregatire si evaluare(examinare) subordonat al unei scoli de conducatori auto. In concluzie punerea sub acuzatie a instructorului este ca si cum ai acuza ARR ca se fac vinovati ca se circula fara licenta de transport (executie) sau MAI ca exista infractori. Numai cineva care nu munceste efectiv ca instructor poate face aceste confuzii care duc la aberatii de acest gen. In conditiile in care in invatamant e vraiste, in scolile de soferi ce fel de performante vreti? Facem tot ce putem sa mentinem un nivel de pregatire cat mai ridicat. Dar cu atatea conditii din ce in ce mai absurde si aberante propuse si aplicate de persoane care nu pregatesc efectiv cursanti e din ce in ce mai dificil sa-ti faci datoria. Tinetiva bine INSTRUCTORI RESPONSABILI santa
    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Kramer la data de Lun Noi 22, 2010 2:26 pm

    Din cate stiam eu semnez fisa de scolarizare in momentul in care cursantul termina pregatirea, deci practic nu fac altceva decat sa confirm ca acesta a terminat cursul de pregatire practica. Asta nu inseamna ca este apt sau pregatit pentru a sustine examenul, eu nu-mi asum nici o raspundere in ceea ce urmeaza,deci nu ma poate incrimina cu nimic. Comportamentul individului poate suferi modificari imediat dupa ce si-a ridicat dosarul, a sustinut examenele ( cel teoretic si practic) dupa care eu sa nu mai aud de el decat la televizor la stirile de la "ora5", in cel mai rau caz il pot avea pe constiinta, cu parere de rau trebuie sa spun asta stiind in subconstientul meu ca poate nu am gresit cu nimic formandu-l asa cum m-am priceput eu mai bine.Eu pot foarte bine sa-i mai recomand ore suplimentare care sunt luate in evidenta intr-un alt caiet de pregatire pentru ore suplimentare si in urma incheierii unui act aditional la contractul incheiat anterior la data inscrierii unde se specifica clar ca scolarizarea consta in minim 30 de ore de conducere. Imi este greu sa cred ca un instructor oricat de slab pregatit este in domeniu chiar si imoral vorbind, va trece cu vederea sau chiar va indica un comportament care incalca cumva regulile conducerii preventive sau cele de politete rutiera. La toata urma in timpul pregatirii ajungem sa-i cunoastem bine as putea sa spun dar nu indeajuns de bine incat sa ne putem pronunta daca acestia pot sa faca fata sau nu in jungla rutiera din aceasta tara. Am citit comentariile la reportaj si am intalnit niste pareri indreptatite din partea unora. In concluzie nu as fi de acord cu aceasta responsabilizare decat daca semnatura mea s-ar regasi pe fisa de examinare finala, deci ar trebui sa fac parte din comisia de examinare.
    S-ar mai putea recurge la un calificativ care se va regasi pe fisa elevului, examinatorul trebuind sa tina cont in oarecare masura, sa zicem in proportie de 25% din rezultatul probei de examen, asa cum se procedeaza si in alte unitati de invatamant la admitere. Solutii ar mai fi daca am sta sa ne gandim insa e pacat, precum bine stim cu totii, ca solutiile care vin de la "persoane neavizate" cum suntem noi,nu sunt luate in considerare sub pretextul ca nu sunt bune. Teoretic de pe respectiva fisa de scolarizare am putea sa-i tragem la raspundere pe toti cei care o semneaza incepand cu secretara si terminand cu directorul scolii. Cei care fac legea nu inteleg de fapt ca ceea ce se intampla pe soselele noastre nu-si are originea in scoala decat intr-un procent infim, in reportaj este vehiculata cifra de 17% din incepatori, pentru unii e putin pentru altii e mult, bine ar fi sa fie 0%, sa nu uitam ca circulatia rutiera depinde de trei factori (uman, rutier, tehnic) dumneavoastra in ce ordine ati aranja acesti factori in ordinea importantei?
    Este drept ca unul din acesti factori e la pamant(rutier) in concluzie se produce acel dezechilibru in buna functionare a sistemului dar asta nu este o scuza, unii chiar acuza faptul ca parintii incredinteaza odraslelor autoturisme cu motoare puternice, sa nu uitam ca acestea sunt conduse de oameni deci exista o interdependenta intre toate acestea. Oare cine este vinovat ? INSTRUCTORUL ? Gresit ! Eu nu fac decat sa-l initiez in tainele conducerii si in cele din urma el decide cum se foloseste de bunul propriu, in cazul de fata - autoturismul sau - pai ce ar fi daca un proaspat absolvent al unui curs de informatica ajunge hacker, ce facem ? il tragem la raspundere pe profesorul de informatica ? Daca stau bine sa ma gandesc decizia examinatorului nu este in totalitate indreptatita, acesta nu poate da un calificativ corect in 25 minute, tinand cont de atmosfera specifica unui examen si de starea emotionala a candidatului, noi instructorii suntem cei care i-am format si le-am observat comportamentul pe parcursul a catorva mii de minute aferente pregatirii. Deci sa se mai gandeasca cei care au iscat o asemenea discutie si nu sa o transforme intr-o lege stramba cu lacune, aservita asa cum au mai facut-o pana acum in ceea ce ne priveste pe noi instructorii. Peace!
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Admin la data de Mar Noi 23, 2010 8:56 am

    Domnule Kramer,
    Aveti perfecta dreptate in toata expunerea pe care ati facut-o.
    In interviul meu de la PRO TV ati vazut, ca nu am fost de acord cu responsabilizarea instructorului asa cum se practica in alte state U.E., unde instructorul face parte din comisia de examinare, acesta in acel moment ocupa locul pe bancheta din fata, iar examinatorul pe cea din spate si ambii semneaza "admis" sau "respins", tocmai de aceea raspund pentru ceea ce semneaza.
    Asadar se practica in alte tari UE, dar in cu totul alte conditii, nu ca cele din Romania.
    Eu, toate acestea le-am spus celor de la PRO TV, dar ei nu au dat pe post pentru ca aveau nevoie de parerea unui instructor auto autorizat, care sa nu fie de acord cu intentia de introducere a acestei raspunderi.
    Ceea ce am si facut, nu cum inaintea mea mister Stefanescu "balmajea" altceva, va rog sa revedeti reportajul.
    Cred ca am dat dovada, ca apar interesele instructorilor auto inca odata si in fata camerelor TV.
    De ce nu ziceti nimic de asta ?

    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Kramer la data de Mar Noi 23, 2010 12:39 pm

    Nu am negat niciodata ceea ce ati intreprins pentru noi instructorii sau ceea ce incercati dumneavoastra sa faceti in continuare, numai ca, conjunctura nu este tocmai favorabila pentru toate demersurile pe care dumneavoastra le intreprindeti deoarece se vede clar ca majoritatea dintre noi s-au saturat sa mai incerce acel "ceva nou" sau schimbare ce ar urma sa intervina in activitatea lor, insa suntem fortati sa acceptam situatia asa cum este tocmai neincrederii pe care cel putin eu am acumulat-o pe parcurs din clipa inceperii "acestui circ" (iunie 2009)cred ca nu am nimerit o comparatie mai buna zic eu, coruptia si traficul de influenta si-a facut loc destul in acest domeniu aceasta vaca buna de muls, ...transporturile cu activitatile sale conexe... aduce venituri frumusele unora, din pacate putini la numar, tocmai datorita faptului ca s-a creat si tind sa cred ca s-a facut in mod intentionat acest lucru, aceasta nefiind o parere personala, lucru care se poate usor observa din massmedia. Ne luptam cu morile de vant se pare... Arrow
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Admin la data de Mier Noi 24, 2010 12:49 am

    Domnule Kramer,
    Eu am dorit sa va dau doua vesti proaste, care se vrea sa fie introduse in OMTI 1019 de ARR si Federatiile patronale, cum am facut-o de fiecare data cand v-am anuntat sau postat proiectele de acte normative.
    Rezultatul a fost ca nimeni nu s-a implicat sau nu a trimis propuneri, iar dupa aparitia actului nnormativ au inceput comentariile, ca trebuia facut asa, ca ce au facut cei care v-a mancat cotizatiile, s.a. ?
    De ce nimeni nu zice ceva acum ?
    Ce asteptati ?
    Afirmati si recunoasteti, ca doar stiti foarte bine ce am facut, insa ati aruncat o piatra mare in apa, "ca nu este conjuctura potrivita sa mai fac demersuri...."
    Am sa ascult sfatul dvs. si nu am sa mai fac nimic pentru instructori.
    Ce credeti ca se va intampla ?
    Vom astepta si vom vedea.
    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Kramer la data de Mier Noi 24, 2010 2:19 pm

    Asa cum spuneam acestea doua exemple sunt niste aberatii, mi-e tare greu sa cred ca vor fi puse in aplicare, daca mai ajung si pe masa C.D.S si sunt discutate inseamna ca va pierdeti vremea, cineva acolo se joaca "de-a alba - neagra" cu destinele si rabdarea noastra. Am impresia ca unii traiesc intr-o lume virtuala, posedati de un idealism excentric intr-un cuvant mai bine spus O UTOPIE. Daca era sa se faca ceva concret pana acum se facea, mai trageam cu coada ochiului pe la vecinii nostri europeni desi nici ei nu exceleaza la acest capitol si se facea o lege compacta avand dispozitii clare si sanctiuni pe masura. Cred ca sunteti de acord cu mine ca ordinul 1019 in proportie de 50 % este divagat, ridicand multe semne de intrebare in aplicarea acestuia chiar la aproape un an de la promulgare. Eu nu judec pe nimeni prin ceea ce scriu in ceea ce face, este opinia mea vizavi de ceea ce se petrece acum cu noi instructorii, incerc sa fiu impartial, fara a influenta sau a crea idei nastrusnice celor care au puterea de a materializa ceea ce aud si vad prin jurul lor. Este un lucru trist dar adevarat in aceasta tara a exclusivismului, daca este cazul va pot lipsi de comentariile mele multumindu-ma numai cu cititul. Peace! Arrow
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Admin la data de Mier Noi 24, 2010 4:29 pm

    Domnule Kramer,
    S-a tras atat cu urechea cat si cu ochii pe la vecinii nostri, nu de acum ci din 2006, cand disparuse instructorul independent din proiectul initial de modificare al OUG 195 si a Regulamentului de aplicare.
    S-a dorit alinierea la tarile U.E.,unde asa cum v-am mai spus nu exista instructor auto autorizat - PFA.
    Exista, Scoala de soferi cu o masina(minimum), dar care functioneaza ca Societate Comerciala nu ca PFA, ceea ce se incearca sa se introduca acum si in Romania.
    Daca se va reusi, ramane de vazut.
    In 2006, nu s-a reusit sa dispara I.I.- PFA, ca a fost unul Marciulescu, care s-a luptat si a introdus art.39/3, dupa cum stiti foarte bine, insa acum daca Marciulescu nu va mai lupta pentru cauza aceasta, altcineva nici atat, mai mult ca sigur se va reusi acest lucru de "grupurile de interese" si ARR, sustinute de Guvern, Parlament si clasa politica aflata la putere.
    De ce nu va mai lupta Marciulescu, stiti foarte bine, din cauza indolentei si nepasarii celor in cauza, care asteapta sa "pice para malaiata in gura lui natafleata" si sa beneficieze la greu de munca altora, fara sa contribuie cu nimic.
    Atunci sa fie sanatosi !
    avatar
    Kramer

    Mesaje : 74
    Puncte : 144
    Data de inscriere : 11/03/2010

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Kramer la data de Joi Noi 25, 2010 12:24 pm

    Credibilitatea instructorului in cei care ar fi trebuit sa le rezolve problemele sau sa-i reprezinte a scazut vazand cu ochii cel putin in ultima vreme. Poate ca va intrebati , DE CE ?, ei bine am folosit termenul de exclusivism in mesajele anterioare si nu am facut-o intamplator. In loc sa colaboreze, asociatiile, sindicatele si federatiile s-au angrenat intr-un razboi al suprematiei incercand sa atraga de partea lor cat mai multi adepti, iar diferenta de opinie a liderilor acestora a dus chiar la un blocaj, la un moment dat in activitatea noastra inrautatind situatia prin aparitia unor adrese antagonice de la o zi la alta, afectand si o alta categorie a populatiei, cea a celor care doreau sa obtina permisul de conducere ei neavand nicio vina din pacate.
    De tras cu urechea degeaba se trage, degeaba privim peste gard daca nu se stie a materializa intr-un final ceea ce de fapt ni se pune pe tava. Asta denota ca nu se doreste ca lucrurile sa functioneze NORMAL asa cum ar trebui, ci haotic asa cum se vede, in interesul celor pe care ii stiti deja , nu merita insirati aici (poate primiti ORDIN sa inchideti forumul asa cum s-a mai procedat si cu celalalt forum al instructorilor). Peace !

    Continut sponsorizat

    Re: RESPONSABILIZAREA INSTRUCTORULUI

    Mesaj  Continut sponsorizat


      Acum este: Mier Mar 29, 2017 5:07 pm