A.N.I.A.R. - “Numai impreuna vom reusi !”

Asociatia Nationala a Instructorilor Auto din Romania. Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Sector 1, Bucuresti, Tel : 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com


    Informare ANIAR - Simpozion - 18.11.2010

    Distribuiti
    avatar
    Admin
    Admin

    Mesaje : 101
    Puncte : 284
    Data de inscriere : 07/03/2010
    Varsta : 66
    Localizare : Bucuresti

    Informare ANIAR - Simpozion - 18.11.2010

    Mesaj  Admin la data de Vin Noi 19, 2010 3:54 pm

    ASOCIAŢIA NAŢIONALĂ A INSTRUCTORILOR AUTO DIN ROMÂNIA
    Str.Horia Macelariu, Nr.23-25, Bl.XI/5, Sc.B, Et.1, Ap.26, Sector1, Bucureşti
    Tel: 0722.748.647; Fax: 0318.155.806; E-mail: dmarciulescu50@yahoo.com
    Afiliata la Uniunea Nationala a Patronatului Roman-U.N.P.R.


    INFORMARE
    Simpozion – 18 septembrie 2010

    Imbunatatirea calitatii procesului de invatamant in scolile de soferi


    Inainte de evenimentele din anul 1989, scolile de soferi au fost putine, dar bune, atat cele de soferi amatori cat si cele de profesionisti, insa procesul de invatamant din cadrul acestora era foarte bine organizat, cu baza materiala, cu personal de specialitate calificat si cu durata de scolarizare mai mare.
    Erau scolile de soferi amatori, cu durata de 3 luni, cate una in fiecare judet, plus cele judetene ale ACR-ului, care fusese desfiintate in ultimii ani.
    Erau scolile de soferi profesionisti, cu durata de 6 luni, plus 3 luni practica, atat civile cat si militare, precum si grupurile scolare auto.
    In total, nu erau mai mult de 150 de scoli de soferi amatori si profesionisti, dar se invata carte, se invata meserie, absoventii deveneau soferi adevarati.

    Dupa anul 1989, democratia a fost prost inteleasa si aplicata in domeniul scolilor de soferi la fel ca si in alte domenii.
    S-a dorit liberalizarea si privatizarea scolilor de soferi si s-a mers din greseala in greseala, ajungandu-se in prezent la peste 1500 de scoli de soferi, multe si unele proaste, adica cantitate si nu calitate.
    S-a permis examinarea unei persoane in vederea obtinerii permisului de conducere fara un minim obligatoriu de ore de conducere auto.
    Scoala de soferi a devenit “o afacere” a unor “indivizi”, “intrusi”, ospatari, profesori de matematica, ingineri cu diplome “cumparate” de la “Spiru Haret, Biotera” s.a., fosti militieni, chiar si preoti, etc., iar de la sosirea acestor “neaveniti” si “neprofesionisti” in tainele soferiei s-a creat un “haos” si o “bulversare” totala in acest domeniu.
    In anul 2006 s-a scos din “Codul Rutier” prevederea obligativitatii viitorului sofer de a avea minimum 4 clase primare, care dainuia de peste o suta de ani, sub pretextul ca nu prevedea Directiva Europeana 439/91, deoarece in tarile U.E. nu exista analfabeti, spre deosebire de Romania, care are peste 600 000 de analfabeti.
    Astfel, au aparut in trafic soferi analfabeti, nepregatiti, care au obtinut permise de conducere prin “frauda”, in urma “cumpararii” unor dosare de scolarizare cu documente false, intocmite de unele scoli de soferi, ale caror patroni si-au “cumparat propriile diplome” la randul lor, pentru care “primeaza” banii si mai putin “calitatea” procesului de invatamant sau chiar “viata” lor, a familiilor acestora si a celorlalti participanti la trafic, atat soferi cat si pietoni.
    Dupa lupte seculare, care au durat peste douzeci de ani, in sfarsit, s-au emis unele acte normative care reglementeaza activitatea scolilor de soferi, ce prevad utilarea cu o baza materiala mai buna, cu sali de curs dotate cu materiale didactice moderne, s.a.
    Insa, elaborarea acestor acte normative au fost “infuentate” de anumite “grupuri de interese”, care nu au un scop “constructiv”, ci “distructiv”, adica “afacerea” lor sa produca bani numai pentru ei si “sa moara capra vecinului”, daca se poate.
    Este adevarat, ca daca s-ar respecta prevederile legale de catre toate scolile de soferi, profesorii de legislatie rutiera si instructorii auto, calitatea procesului de invatamant ar fi mult mai buna.
    Parcul auto al scolilor de soferi s-a inoit, aproape in totalitate, astfel instructorii auto si cursantii isi desfasoara activitatea de instruire practica, in conditii mai optime fata de anii precedenti.
    Dar, ce ne facem cu ingineri - profesori de legislatie rutiera, unii chiar prezenti acum aici, care au semnat si inca mai semneaza “documente de scolarizare” fara ca acestia sa fie vazuti sau cunoscuti de cursantii carora le “fabrica” dosare.
    De asemenea, au devenit patroni de scoli de soferi cu un nr. mare de masini, care nu le apartin, acestea, in realitate sunt ale instructorilor auto ce le-au vandut “fictiv”, acestora.
    Pentru eradicarea “coruptiei” din aceasta breasla, autoritatile competente ale statului se impune sa se autosesizeze si sa efectueze controale mai dese in scolile de soferi.

    Avand in vedere, ca aceste acte normative au multe lacune legislative, chiar incalcand unele prevederi legale, trebuie modificate si completate in regim de urgenta.
    Asa cum au fost scapate din mana scolile de soferi pana in prezent, la fel se intampla cu Centrele de pregatire si perfectionare profesionala, care au aparut ca “ciupercile dupa ploaie”, daca anul trecut erau 107 “centre” acum sunt 170, iar se repeata “cantitatea” si nu “calitatea”.
    Unele “centre” deschise de unii “patroni” chiar prezenti aici, nu au avut niciun cursant de la deschidere si pana in prezent, asta insemnand de peste 6 luni.
    Bineinteles, ca si la unele “centre” se “fabrica” si se “vand” atestate profesionale pe banda rulanta.
    Asadar, pana nu se starpeste “coruptia” din acest domeniu, precum si din altele, nu vom putea asista la o imbunatatire reala a calitatii procesului de invatamant atat in scolile de soferi cat si in centrele de formare profesionala.

    In speranta venirii unor vremuri mai bune, va multumesc pentru atentia acordata.

    Cu stima,
    Dumitru MARCIULESCU
    Presedinte ANIAR

      Acum este: Dum Mai 28, 2017 12:17 pm